streda 5. februára 2014

Korenené šišky z rúry.

Šišky "fičia" v tomto období kade tade. A vlastne tak nejak patria k zime. Za oknom chlad a preto tieto malé hrejivé zázraky o to viac potešia. Táto verzia nieje klasika vyprážaná, ale len zjednodušená, pečená v rúre vo forme na mafiny...


čo treba:
140g masla, rozpusteného a vychladnutého
140g hnedého cukru
200g hladkej múky
100g bieleho jogurtu
2 vajíčka
1 čajová lyžička sódy bikarbóny
1 čajová lyžička perníkového korenia
1 čajová lyžička nastrúhaného marcipánu
džem na naplnenie
domáci vanilkový cukor na obalenie

Najskôr som zmiešala suché prísady v miske- cukor, múka, sóda bikarbóna, korenie a marcipán.
V druhej miske som zmiešala tyčovým mixérom vajcia a jogurt.
Postupne som vajíčkovú zmes primiešavala do sypkej zmesi a nakoniec som pomaly primiešala rozpustené maslo.
Plech na mafiny som vytrela maslom. Každú "mafinovú jamku" som naplnila do polovice cestom, do ktorého som urobila menšiu dierku na džem. Do takýchto šiškových základov som dala po jednej lyžičke džemu a nakoniec som každú šišku zakryla ostávajúcim cestom. Pri 175 stupňoch som ich nechala piecť 35 minút.
Po vytiahnutí z rúry som nechala pečené šišky oddýchnuť 5 minút a po vyklopení z plechu som ich obalila vo vanilkovom cukre.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára