nedeľa 4. mája 2014

Slané zemiakové koláčiky.

Robila som ich nám na obed ako prílohu k zeleninovému šalátu. Najskôr som myslela, že bude stačiť robiť ich z polovičnej dávky. Ale nie, nestačí. Pre rýchlosť a chutnosť ich budem určite robievať častejšie. Chutné sú aj teplé, práve vytiahnuté z rúry, alebo potom aj neskôr, už vychladnuté...


čo treba:
300g zemiakov
220g hladkej múky
21g čerstvého droždia
1 čajová lyžička hnedého cukru
80g žervé
soľ, korenie

200g zemiakov som nechala uvariť v šupke domäkka. Nechala som ich úplne vychladnúť, ošúpala som ich a postrúhala na hrubom strúhadle. Zmiešala som ich s múkou a trochou soli. Zvyšných 100g surových zemiakov som ošúpala a pokrájala na tenké plátky.
Do misky som naliala 50 ml vlažnej vody, pridala som cukor a rozdrobila droždie. V priebehu cca 10 minút vzišiel kvások. Primiešala som ho do múkového základu a všetko som riadne premiešala na hladké cesto.
Cesto som preložila do pomúčeného taniera a v teple som ho nechala podkysnúť 15 minút.
Cesto som rozdelila na 8 častí, vypracovala z nich placky, ktoré som rozložila na vymastený plech. Každú placku som potrela žervé, položila som naň plátky surových zemiakov, posolila a okorenila a pri 250 stupňoch som ich nechala piecť 10 minút. Okraje som nepotierala, nechala som ich len tak na prírodno.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára