sobota 6. decembra 2014

Kakaový koláč so škoricou.

Dnes ráno chodil Mikuláš. Dúfam, že ste si každý v čižmičke/topánočke našli nejakú tú dobrotu.
Ja sa priznám, ja nie. Totižto takto. Mikuláša som poprosila, či by mi namiesto sladkostí mohol doniesť knihu. Logistika obchodu zlyhala a kniha nestihla prísť. Celkom zvláštny pocit to ráno bol, keď som si v topánke nič nenašla. Ale tak radšej neskoro ako nikdy.
Napriek tomu, že nám to takto nezdarne vypálilo, som pre Mikuláša pripravila koláč. So škoricou, čokoládou, džemom, orechami, brusnicami. Proste taký, ktorý už prinesie vianočnú náladu, ktorá sa k nám nezadržateľne blíži...



čo treba:
2 celé vajíčka
300ml mlieka
150ml oleja
300ml hladkej múky
150ml polohrubej múky
1 balíček prášku do pečiva
170ml kryštáľového cukru
2 polievkové lyžice domáceho vanilkového cukru
1 čajová lyžička škorice
1 balíček kakaového pudingového prášku
2 čajové lyžičky kakaa
2 polievkové lyžice slivkového lekváru
cca 100g horkej čokolády, cca 100ml sladkej smotany
sušené brusnice, vlašské orechy na ozdobu
Ako odmerku som použila hrnček o objeme 150ml. To preto tie mililitre aj pri múkach.

Najskôr som nechala zmiešať robotovi vajíčka, mlieko a olej.



V miske som zatiaľ zmiešala obe múky, oba cukry, škoricu, puding a kakao.

Robot som pustila na pomalšie otáčky a túto sypkú zmes som postupne nechala zamiešať do tekutého základu. Nakoniec som pridala slivkový lekvár.


Všetko som to nechala pri nízkych otáčkach ešte chvíľku premiešať.


Cesto som vyliala do tortovej formy s priemerom 26cm a pri 160 stupňoch som nechala koláč piecť cca 35 minút.



Koláč som nechala cez noc vychladnúť a odpočinúť do druhého dňa.
Na druhý deň som naň natrela jemnú vrstvu slivkového lekváru, poliala čokoládovou polevou a posypala orechami a brusnicami.
Na polevu som nechala roztopiť vo vodnom kúpeli čokoládu. Keď bola čokoláda roztopená, po častiach som k nej primiešavala sladkú smotanu a miešala som, kým sa z nich nestala čokoládová poleva.








Takto hotový koláč som dala na pár hodín stuhnúť na balkón. aby bol pripravený na poobede ku káve.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára