pondelok 9. apríla 2012

Mandľový koláč. S likérom. Karamelovým.

Tieto sviatky som sa rozhodla, že nebudem týždeň dopredu vypekať a riešiť xy rôznych druhov koláčov, ale že budem piecť postupne. Vždy novú čerstvú dáku nejakej dobrej sladkôstky.
A tak som aj postupne začala. Najskôr som urobila mangový s tvarohom a keď zmizol, tak som sa rozhodla pre túto zdravšiu a voňavú dobrotu.

Čo treba:
(zdroj receptu časopis F.O.O.D.)
100g masla, 75g hnedého cukru, 3 vajcia, 100g hladkej celozrnnej múky, 2 KL prášku do pečiva, trošku soli, 1 KL vanilkového extraktu, 150g mletých mandlí, 100ml karamelového likéru.

Maslo som na začiatok nechala trochu zmäknúť a potom som ho vareškou vymiešala do peny. Pridala som k nemu cukor a postupne po jednom vajci a riadne som zmes prešľahala mixérom.

Múku som zmiešala s pomletými mandľami, práškom do pečiva a soľou. Postupne som túto mandľovú múku primiešala do vajíčkovej zmesi. Nakoniec som pridala vanilkový extrakt a likér.
(Na likér určite nezabudnúť, krásne prevoňal celý koláč a aj byt, keď sa koláč piekol :-) )

Cesto som vyliala do múkou vysypanej tortovej formy, a pri 175 stupňoch rúra piekla cca 35 minút do opálena. Keď koláčik vychladol, poliala som ho navrchu trochou roztopenej čokolády.
Je možné ho podávať s džemom, pomletými orechami, zmrzlinou, alebo len tak, natur.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára