nedeľa 19. augusta 2012

Hrušky. Na lístkovom ceste.

Hurá, domaľované :-) Kuchyňu máme krásne slniečkovo žltú. Záhradka nám darovala ďalšiu várku nových hrušiek, takže okrem už zavarených som pár hodila aj do koláča a zajtra to vyzerá na hruškový džem. To bude moja premiéra. Pre moment ale posúvam k dispozícií túto rýchlu záležitosť. Dobrú a efektnú.

Čo treba:
lístkové cesto+trochu mletej škorice na posypanie+1 žĺtko
hrušky
celá škorica
hnedý cukor
Amaretto

Okrúhlu formu som vymastila tukom a rozvaľkala 2/3 cesta. Zvyšné okraje som orezala, aby netrčali z formy a cesto som na dne poprepichovala vidličkou.
Hrušky som očistila, pokrájala na kúsky. Na panvici bez oleja som ich nechala trochu ohriať, pridala 2 polievkové lyžice hnedého cukru a nechala ich spolu sa zabávať, nech trochu pustia šťavu. Pridala som celú škoricu a 2 polievkové lyžice Amaretta a nechala spolu trochu prehriať a prevariť.
Panvicu som preložila na studené miesto, vybrala drievko škorice a nechala zmes trochu vychladnúť.
Zmes som vyliala na cesto a zo zbytku som navrchu urobila mriežky a posypala ich škoricou. Celý koláč som ešte potrela rozšľahaným žĺtkom, aby sa po upečení krásne leskol.
Rúra piekla pri 180 stupňoch cca 30 minút do opálena.





2 komentáre:

  1. Joj to je ale fešák!! A voní až sem ho cítim na Dlháče, prisahám :))) Ja som prave vytiahla z rúry slivkový.. Nehrabre nám tak trochu v tomto teple sa púštať do pečenia?? :D
    Držím palce s džemom, Ty si šikovna, to dáš ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nahodou, ani trochu nam nehrabe...to je ako s kazdou zavislostou-ked musis, tak musis :-D

      Odstrániť