nedeľa 11. novembra 2012

Špenátová polievka. Na oslavu.



čo treba:
špenát (cca 300-400g)
1,5 litra slepačieho vývaru
1 cibuľa, 2 strúčiky cesnaku
1 stredne veľký zemiak
1 sladká smotana
soľ, korenie, oregano, príp. provensálske korenie

1 bageta
bazalka
olivový olej
tvrdý syr na strúhanie
soľ

Na oleji som opražila na jemno pokrájanú cibuľku, pokrájaný cesnak a orestovala. Pridala som na jemno pokrájaný zemiak, spolu minútku orestovala, zaliala horúcim vývarom a nechala spolu celé variť asi 10 minút.
Pridala som špenát. Hmotnosť špenátu záleží od každého chuti, kto dá viac, bude mať polievku krémovejšiu, ja som mala som zmes zmrazených listov aj trochu čerstvého, cca 300g. Pridala som najskôr rozmrazené listy, kt. som nechala povariť asi 10 minút. Potom som pridala aj čerstvý, trochu premiešala, a nechala ho vo vode "zvädnúť".
Tyčovým mixérom som špenát rozmixovala dohladka, pridala smotanu, soľ, korenie, oregano a nechala trochu prevariť.
 
Bagetu som pokrájala na plátky, a rozdelila ich na dva tábory.
Jednu časť som posypala postrúhaným syrom. Na druhú časť som si pripravila bazalkový olej- do mažiarika som dala olivový olej a na menšie plátky pokrájanú bazalku a spolu poriadne premiešala. Bagetky som trochu posolila a potrela touto zmesou.
Krutóny som nechala piecť pri 180 stupňoch dovtedy, kým sa tvrdý syr neroztopil. A mohlo sa podávať.


Zdroj receptu mám zo staršieho čísla Apetitu.

No a prečo vlastne na oslavu? Už je to krásny rok, čo sa vám prostredníctvom tejto domény môžem prihovárať. Vďaka čomu môžem byť s vami všetkými v kontakte a naberať stále novú inšpiráciu. Týmto ďakujem za každý pozitívny aj negatívny komentár, každý ohlas ma posúva ďalej.
Komu doma varím? Mamine, sestre, švagrovi a niekedy sa ujde kúsoček aj nášmu psíkovi :-) Aj týmto im ďakujem, vďaka ich trpezlivosti sa môžem učiť nové a nové veci.
Sama sebe želám, aby som o rok mohla znovu písať recept na oslavu ďalšieho roku. Takže ešte raz, jedno veľké ĎAKUJEM :-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára