nedeľa 28. októbra 2012

Špenátové cestoviny s lososom.




čo treba:
250g hladkej múky
2 celé vajcia
2 PL posekaného špenátu
+ múka na posypanie

losos podľa chuti
200ml sladkej smotany (33%)
cesnak, cibuľa
soľ
korenie 4 farieb
bobkový list
biele víno

Na začiatok som si pripravila cesto na cestoviny. Základný recept je k dispozícií tu. Okrem toho som do základu primiešala aj posekaný špenát. V tomto prípade je ale nutné pridávať viac múky kvôli vode, čo špenát vypúšťa. Pozor aj pri vaľkaní cesta, treba ho viac múčiť. Surové cestoviny som uvarila vo vriacej vode (na dve várky), cca 10 minút.

Omáčka bola jednoduchá. Na troške oleja som opražila nadrobno pokrájanú cibuľku a posekaný cesnak. Pridala som na kúsky pokrájaného lososa a kúsok masla, z oboch strán som ho rýchlo opiekla a vybrala. Do výpeku som pridala trochu bieleho vína, nechala ho zredukovať na polovicu, pridala sladkú smotanu, soľ, korenie, bobkový list.
Nechala som omáčku zredukovať na cca polovicu, pridala som lososa, rybku som v omáčke "ohriala", a mohlo sa podávať.


 
Základ receptu som našla v knihe Šéfkuchár v paláci, z ktorej som robila aj jablkovo-tekvicový závin.
Mám malý grif od Itala v kuchyni- ak omáčka nechce zhustnúť, odkrojím kúsok masla, obalím v hladkej múke a nechám roztopiť v omáčke. Omáčka zhustne a chytí jemný lesk. 
Doma vyrobené cestoviny zbožňujeme. Fabrikovo vyrábané sme prestali úplne kupovať, výrobu realizujem výlučne doma. Vrelo odporúčam, chute sa nedajú porovnať. A navyše, všetko, čo si urobíme doma, chutí vždy lepšie :-)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára