nedeľa 31. marca 2013

Mazanec. (Nielen) na Veľkú Noc.

 
K Vianociam patrí vianočka, k Veľkej Noci mazanec. Pre nás tento rok premiéra, kt. budeme opakovať každý rok.

čo treba:
250g tvarohu
150g mäkkého masla
2 celé vajíčka+1 na potretie
200g práškového cukru
1 vanilkový cukor
1 prášok do pečiva
2PL rumu
500g hladkej múky
2-5PL mlieka (podľa hustoty cesta)
hrsť hrozienok
hrsť mandlí

Jedna podstatná rada na začiatok. Všetky suroviny majte rovnakej teploty, inak sa vám to zhrudkavie tak, ako mne pri prvom pokuse...

Takže, keď máme všetko rovnakej (najlepšie izbovej) teploty, môžeme začať.
V miske som nechala robotom vymiešať práškový a vanilkový cukor s maslom pokrájaným na kúsky. Postupne som pridala po jednom celom vajíčku a nakoniec postupne tvaroh.
Do tvarohového základu, kt. na najnižšom stupni miešal robot, som pridávala postupne po lyžičkách múku zmiešanú s práškom do pečiva a nakoniec hrozienka a posekané mandle. Na zjemnenie cesta som priliala 3 polievkové lyžice mlieka.
Cesto som vyformovala do bochníčka, dala na plech vyložený papierom a potrela rozšľahaným vajíčkom.
Mazanec som nechala piecť prvých 15 minút pri 185 stupňoch a potom 45 minút pri 160 stupňoch. Čiže tak, aby bol navrchu krásne zlatistý a vo vnútri prepečený.
Dve rady pri pečení:
- upečenie mazanca som skúšala drevenou paličkou na špíziky; ak sa cesto ešte na paličku lepí, mazanec treba nechať ešte piecť;
- ak je mazanec zvonku už krásne hnedý ale vo vnútri ešte pečenie potrebuje, mazanec je potrebné prikryť alobalom a potom ho nechať ďalej piecť podľa potreby.
Mazanec som po upečení nechala vychladnúť a posypala práškovým cukrom.

Zdroj receptu je z webu Apetit, kde som našla tento mazanec bez kysnutia. Klasický spôsob pečenia mazanca je s kvasnicami, ako robil napr. p. Žídek v Nebíčku, webový odkaz na recept a video je o riadok nižšie.
Ak z mazanca ostane, je možné ho upiecť ako náš klasický "chlebík vo vajíčku", tak ako to robil Žídek v Nebičku v papuľke. (od 14:44).





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára