nedeľa 14. apríla 2013

Mrkvové mafiny. Kúsok jari do kuchyne.


Slniečko k nám dorazilo! Prečo ho neprivítať niečím šťavnatým, sviežim, voňavým aj v kuchyni. Napríklad mrkvovými mafinmi.

čo treba:
80g hrozienok
šťava z 1/2 pomaranča
2PL rumu
50g hnedého cukru
3 vajcia
100 g medu
120 ml oleja
190g hladkej múky
1ČL škorice
1ČL prášku do pečiva
trošku soli
3 postrúhané mrkvy
práškový cukor, lučina, maslo

1. Hrozienka som namočila do rumovo pomarančovej šťavy a hneď od rána som ich tam nechala kúpať sa.
2. Cukor s celými vajíčkami som vyšľahala do peny. Pridala som po častiach med a nakoniec olej.
3. V miske som zmiešala múku, prášok do pečiva a škoricu. Mrkvu som postrúhala najemno.
4. Do vajíčkovej zmesi som postupne primiešala múčnu zmes, a nakoniec mrkvu a hrozienka.
5. Cesto som vyliala do silikónových formičiek na mafiny a pri 185 stupňoch rúra piekla 35 minút.
Mafiny som nechala vychladnúť a časť z nich som potrela krémom- v pomere 1:1 som vymiešala maslo a lučinu a podľa chuti som pridala práškový cukor.
Krémom som potrela mafin a nakoniec som ho poliala trochou medu a sekanými orechami.
 
Mafiny sú hybrid- ak ich chcete na záhradu, stačí ich upiecť a nechať bez krému. Sú chutné aj tak. Príp. ich môžete urobiť napoly, len maslový krém bez medu. Ale med s orechami tomu robí takú tú sladkú bodku na záver:-)
 
P.S. ešte sa priznávam k jednému. Tieto mafiny som robila v novej kuchyni, boli môj prvý koláč, kt. som piekla v novej rúre. A keďže sa ešte nepoznáme tak intímne ako s tou starou rúrou, trochu sa mi zdola chytili. Čo už. Spodky sme odrezali a mafiny zjedli :-)

len tak natur...
 

...s celou parádou.
 
 
Recept som našla v iPad verzii časopisu Albert, kt. robí šéfka Dita P.
 


2 komentáre: