piatok 30. augusta 2013

Pečené kura.

Aj klasiku, ako je nedeľné pečené kura, môžeme miestami trošku upraviť a urobiť z nie často používanej kombinácie chuťovku...



čo treba:

2 kuracie stehná
250ml acidka (bez príchute, nie žiadne sladené alebo odtučnené)
soľ, korenie, mletá paprika
vetvička oregána a tymiánu

Ráno som kuracie stehná umyla, očistila, osušila, z oboch strán osolila a okorenila, uložila do hlbokého taniera a zaliala celým acidkom. K stehnám som pridala ešte oregáno a tymián. Stehná som prikryla a do obeda nechala v chlade odpočívať.
Zapekaciu misu som zľahka vymastila olejom. Do nej som vedľa seba uložila stehná a pri 180 stupňoch som nechala stehná upiecť. Každých 15 minút som stehná otáčala, aby sa prepiekli rovnomerne. 
Neľakajte sa, dlho boli z acidka stehná biele, ale nakoniec sa upiekli krásne do zlatista. Acidko chuť kuraťa neprebije, práve naopak- dodá mu krehkosť a mäso je z neho krásne šťavnaté.
Kura som s celým acidkom piecť nedala, pieklo sa iba to, čo prirodzene ostalo na mäse, počas pečenia som kura ním nepotierala. Netreba kura ani dodatočne polievať olejom alebo mastiť, krásne počas pečenia pustilo šťavu.

Upravili sme si aj prílohu. Ku kuraťu som upiekla chlieb a zemiaky alebo ryžu som nahradila šalátom.


čo treba:
uvarené a vychladnuté zemiaky v šupke
uvarené a vychladnuté vajíčko
uvarené a vychladnuté zelené fazuľky
rajčina, paprika, uhorka, zelený šalát
reďkovka, zelené/čierne olivy, kukurica
horčica, soľ, korenie, olivový olej, citrónová šťava

Zemiaky som pokrájala na kúsky, pridala k pokrájanej rajčine, paprike, uhorke, reďkovke a šalátu potrhanom na menšie kúsky. Pridala som ešte olivy, fazuľky a kukuricu. Na zálievku som zmiešala olivový olej, šťavu z 1/2 citróna, soľ, korenie. Na vrch šalátu som pokrájala vajíčko.

Šalát som pripravila počas doby, kým sa kura pieklo. Žiadna dilema, či budú zemiaky studené alebo ryža rozvarená, kým sa mäso upečie. A ako bonus kopu vitamínov a čerstvej zeleniny.


Recept na chlieb nájdete napr. aj tu. A tak isto aj postupne v nových príspevkoch, kt. pribudnú v najbližšom čase, testujem rôzne recepty na chlieb. (pre moment bez domáceho kvásku, ale aj to príde časom.)

Máte svoje vlastné vychytávky ako dodať šmrnc kuchynským klasikám?

1 komentár: