nedeľa 27. októbra 2013

Jablkové mafiny. 2 rôzne variácie.

Ako som spomínala aj pri poslednom recepte, jabĺčok máme tento rok požehnane, tak ich nenechávam ľadom skladom, ale zužitkovávam najlepšie, ako sa mi darí. Tentokrát to boli mafiny. A teda neviem, ktoré boli lepšie...


Recept č. 1:
Jablkové mafiny
čo treba:
150g hladkej múky
2 lyžičky prášku do pečiva (alebo sódy bikarbóny)
1 lyžička mletej škorice
100g celozrnnej pšeničnej múky
100g hnedého cukru
2 vajcia
125ml mlieka
4 lyžice oleja
2 jablká, ošúpané, nastrúhané
hrsť hrozienok

V miske som zmiešala obe múky so sódou bikarbónou, škoricou a hnedým cukrom. 
V druhej miske som zmiešala všetko tekuté- vajcia, mlieko, olej. Postupne som to premiešala s múkami. Nakoniec som pridala jablká a hrozienka.  Rozdelila som do košíkov a pri 175 stupňoch som ich nechala piecť 35 minút.



Recept č. 2:
Mafiny s jablkom, banánom a brusnicami
čo treba:
2 vajcia
150 ml bieleho jogurtu
50ml oleja
100g jablkového pyré (vyrobené vlastnoručne doma z jabĺk)
1 zrelý banán
60g hnedého cukru
1 čajová lyžička vanilkového extraktu
130g bielej hladkej múky
70g celozrnnej žitnej múky
2 čajové lyžičky sódy bikarbóny
1 čajová lyžička škorice
hrsť sušených brusníc
trochu soli

Jablká som ošúpala, a rozmixovala na pyré. Banán som pokrájala na kúsky a tiež rozmixovala. Brusnice som pokrájala na kúsky.
Zmiešala som tekuté- vajíčka, jogurt, olej, pyré (aj jablkové, aj banánové), extrakt. Pridala som cukor.
Zmiešala som múky, škoricu a sódu. Pridala som sem tekutiny. Nakoniec som sem primiešala brusnice. Cesto som rozdelila do košíkov a pri 175 stupňoch som nechala piecť 35 minút.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára