pondelok 14. októbra 2013

Paštéta z bravčovej pečene.

Aj to je jeden z miľníkov, ktorý som vždy chcela skúsiť. Veď taká domáca paštéta je na nezaplatenie. Viem, čo tam dám, a výsledok musí byť len dobrý, keď tam samé dobré veci idú. Tak to nejak dopadlo aj s týmto pokusom...


čo treba:
350g bravčovej pečene
150g uvarených a ošúpaných gaštanov
2 vajíčka
2 PL rumu
plátky slaniny, soľ, korenie, tymián

Žiadna veľká veda, ani dlhý nákupný zoznam.

Gaštany som narezala do kríža, 20 minút nechala povariť, ošúpala, pokrájala na kúsky a nechala vychladnúť. Medzitým som pokrájala surovú pečeň na malé kúsky.
Do foodprocesoru som dala mäso a gaštany a na plné obrátky pustila. Mixér z toho urobil takú červenú masu. Zmes som preliala do misky, kde som rozklepla dve vajíčka, pridala som tymián, soľ, korenie a trochu rumu a riadne som všetko premiešala.
Zapekacie misky som vystlala plátkami slaniny, vyliala som paštétovú zmes a uložila do hlbokého plechu, ktorý som do jednej tretiny naplnila vodou.
Paštétu som vo vodnom kúpeli nechala piecť pri 100 stupňoch 90 minút. Hotovú paštétu som nechala vychladnúť a zaliala som ich roztopeným maslom s pár vetvičkami tymiánu.

A teda fakt chutí. Vďaka bravčovej pečeni má výraznú plnú chuť, a s tymiánom spolu krásne ladia a voňajú. Máme ešte pár posledných domácich paprík zo skleníka, takže večera bola jasná...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára