nedeľa 6. apríla 2014

Orieškový koláč s makom a vôňou citrónu.

Tento víkend som bežala na ČSOB maratóne, tak nebolo veľa času na vyváranie a vypekanie. Ale predsa len, nebol by to pre nás riadny víkend, keby sme nemali dobrý koláč a navyše musím dodržať našu tradíciu v práci, ktorú som založila- každý pondelok ráno nosím kolegom do práce koláč, aby sme sa naštartovali do pracovného týždňa. Tentokrát som zvolila túto šikovnú záležitosť...



čo treba:
175g zmäknutého masla
180g hnedého cukru
4 vajcia
85g hladkej múky
1 čajová lyžička prášku do pečiva
200g pomletých vlašských orechov
1 čajová lyžička vanilkového extraktu
nastrúhaná kôra z polovice citrónu
4 čajové lyžičky mletého maku

Maslo som vyšľahala s cukrom do peny. Postupne som pridala po jednom vajíčku. Primiešala som múku, prášok do pečiva, orechy, mak, citrónovú kôru a extrakt a všetko som riadne premiešala na kompaktné cesto.
Cesto som vyliala do vymastenej tortovej formy a pri 160 stupňoch som koláč nechala piecť cca 60 minút. Koláč som nechala úplne vychladnúť a posypala som práškovým cukrom. 
Podávala som s čerstvými jahodami.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára