streda 3. septembra 2014

Slivkový koláč s makovou posýpkou.

Na blogu mám teraz trochu potichšie, pripravujem sa na jeden z najdôležitejších dní vo svojom živote. Ale ak mám byť úprimná, viac, ako na daný deň, sa teším na dni po ňom. Ako mi dnes môj kolega povedal "prídu ti už len samé slnečné dni". V to dúfam a verím zároveň.
No ale mám tu pre vás ešte jeden šikovný koláč na toto obdobie- slivky sú k dispozícií snáď všade. Robila som ho dvakrát za tri dni...



čo treba:
250ml sladkej smotany 30%
180g hnedého cukru
2 polievkové lyžice vanilkového cukru
3 vajíčka, žĺtky a bielky oddelene
250g hladkej múky
1/2 balíčka prášku do pečiva
trochu mlieka
hrsť posekaných vlašských orechov
slivky
40g masla
40g strúhanky
15g maku
50g hnedého cukru


Sladkú smotanu robot vyšľahal do polotuha a za stáleho miešania som prisypala vanilkový a hnedý cukor.


Nechala som primiešať žĺtky, hladkú múku zmiešanú s práškom do pečiva a trochou mlieka.


Do základu cesta som primiešala vyšľahané bielky a posekané orechy. Cesto som vyliala na vymastený plech a na vrch som naukladala nakrájané slivky.



Cesto som dala piecť pri 170 stupňoch na 15 minút. Medzitým som si pripravila posýpku- zmiešala som maslo, strúhanku, mak a cukor.




Po 15 minútach som koláč vybrala, rýchle posypala posýpkou a nechala ho dopiecť ďalších 15 minút. Nechala som ho vychladnúť (samozrejme pod prísnym dozorom, na posýpku mi chodil jeden škodec). A mohlo sa krájať.

Samozrejme všetko a oveľa viac nájdete na:
google+  





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára