piatok 16. januára 2015

Makový koláč s banánom.

A je to tu. Už aj mňa chytila mánia zdravých vecí v kuchyni a na papanie. A tiež koláče. Pomaly lúskam knihu od Tatiany Jelínek Sladkosti bez výčitiek. 
Vyskúšala som makový koláč s banánom. Bez múky a cukru. Ako ruku na srdce, zvyknutá som na štandard bielu pšeničnú múku a toto je trochu netradičná chuť. Ale nemôžem povedať, že zlá. Asi je to iba o zvyku. A keďže sme sa doma rozhodli, že budeme žiť trošku zdravšie a jesť ľahšie jedlá, toto je tá správna cesta, ako maškrtiť...


čo treba:
60g rozpusteného a vychladnutého masla
60g rozpusteného kokosového oleja
2 rozmixované banány
3 Polievkové lyžice medu
1 Polievková lyžica javorového sirupu
nastrúhaná kôra z polovice citróna
4 celé vajíčka
100g mletých vlašských orechov
160g mletého maku
džem, horká čokoláda

V miske som zmiešala žĺtky, maslo, olej, banány, med, javorový sirup a citrónovú kôru. Pridala som mleté orechy, mak a bielky.



Cesto som vyliala do vymastenej formy a pri 170 stupňoch som koláč nechala piecť cca 30 minút.



Koláč som nechala úplne vychladnúť, potrela som ho ríbezľovým džemom a poliala horkou čokoládou.



Cez noc som ho nechala struhnúť a oddýchnuť a na druhý deň sme jedli.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára