nedeľa 29. marca 2015

Tvarohová nepečená bábovka.

Tento mesiac som to s bábovkami roztočila. Začala som s bábovkou s troškou rozmarínu. Ďalej to bola tvarohová pečená bábovka s farebnými vrstvami. Dnes som robila tvarohovú nepečenú bábovku, ľahký nadýchaný dezert ako ušitý na nedeľu poobede ku káve a ešte mám pre vás pripravenú pistáciovú bábovku.

Nepodaril sa mi urobiť fotopostup. Som bola taká "šikovná" a nechala som foťák pustený celú noc, vybila sa baterka a keď ho bolo najviac potreba, proste odmietol fungovať. Ale zasa na druhú stranu, postup je tak jednoduchý, že vám ho nebude treba ani zdokumentovať a zvládnu to aj ročníky mladšie a neskúsené v kuchyni...



čo treba:
250g tvarohu
250ml sladkej smotany
50g bielej čokolády
2 plátky želatíny
2 polievkové lyžice práškového cukru
zmes červeného ovocia
škorica
vanilkový cukor
limoncello
bazalka

Plátky želatíny som zaliala 4 polievkovými lyžicami a 10 minút som ich nechala napučať. Potom som ju nechala rozpustiť vo vodnom kúpeli. (malý hrniec som postavila na väčší s vriacou vodou tak, aby sa nedotýkal tejto vriacej vody.)
V druhom samostatnom vodnom kúpeli som nechala rozpustiť aj bielu čokoládu. 

Sladkú smotanu som mixérom vyšľahala dotuha s dvoma polievkovými lyžicami cukru. Pridala som po lyžiciach tvaroh a po častiach bielu čokoládu.
Keď bola želatína rozpustená, do želatíny som pridala po častiach krém. Všetko som spolu riadne premiešala a rozdelila do misiek, ktoré som vymazala trochou oleja, aby sa z nich dali bábovky neskôr vyklopiť. Takto pripravené bábovky som nechala cez noc oddychovať v chladničke.

Na druhý deň som si pripravila ovocnú omáčku. Na panvicu som dala doma vyrobený vanilkový cukor, nechala ho trošičku skaramelizovať. Pridala som pokrájané červené ovocie. U mňa to bola zmes jahôd, černíc a červených ríbezlí.
K tomu som pridala dva lístky bazalky, jeden zvitok celej škorice a dve polievkové lyžice limoncella a nechala som prejsť varom, kým sa alkohol neodparil. A hneď som podávala.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára