pondelok 21. decembra 2015

Citrónové kolieska s orechami.

Ďalšia moja láska je na svete. Tieto sušienky sú naozaj bez chyby. I keď vlastne dve chyby by som našla. Chcela som mať na nich odpečiatkované "made with love", ale pri pečení sa trošku natiahli, takže to nieje vidieť.
No a druhá chyba, ale to veľmi nieje chyba sušienok, hľadala som pre ne špeci vykrajovátko, ktoré ma vlnkatý okraj a vnútri kolečko a nepodarilo sa.
Ale tieto chyby na chuti a vôni neubralo, práve naopak. Takže, pokiaľ máte radi sviežu citrónovu chuť, určite sú stvorené pre vás...


pripravte si:
90g mäkkého masla
180g hnedého cukru
120g mletých orechov (ja som miešala 50g mandlí a 70g vlašských orechov)
150g hladkej múky
1/2 čajovej lyžičky prášku do pečiva
1 čajová lyžička nastrúhanej citrónovej kôry
1 čajová lyžička vanilkového extraktu
50ml citrónovej šťavy (vyšla mi akurát z jedného riadne odšťaveného citrónu)

Maslo s cukrom vyšľahajte do peny. Prisypte múku zmiešanú s orechami, práškom do pečiva a citrónovou kôrou. Nakoniec prilejte vanilkový extrakt a citrónovú šťavu. Všetko spolu vypracujte na kompaktné cesto. Cesto vyformujte do guľky a nechajte v chladničke oddýchnuť na noc.



Cez dva pláty fólie vyvaľkajte cesto na kolieska hrubé cca 3-5mm, a nechajte piecť pri 160 stupňoch cca 12 minút do zlatohneda.




Koláčiky nechajte na plechu úplne vychladnúť, neprekladajte ich ani na mriežku, teplé sú veľmi krehké, mali by ste z nich vlnky.
Po vychladnutí môžete pocukrovať, alebo nechať len takto, natur. Uložte ich do uzatvárateľnej nádoby a skladujte v chlade a suchu.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára