nedeľa 14. októbra 2012

Black&white potešenie.

Cez víkend som si urobila čieno-biele potešenie. Alebo skôr pokušenie. Nespapať tortičku celú. Sama. Pretože v takýchto prípadoch sa nerada delím :-) 
Pri tortách som opatrnejšia a skôr ich robím z polovičnej dávky. Z dvoch dôvodov. Ak sa nepodarí, lútosť je len polovičná, ak sa vydarí, kalórie sú zasa len polovičné :-D
A zasa, radšej zastávam teóriu robiť častejšie a menej, ako naraz viac a potom to zbytočne vyhodiť. No ale, späť k téme.  Tento čiernobiely zázrak som uvidela u Lucky na blogu ešte v lete, ale receptík som si odložila na dlhý zimný večer. A akosi do zimy je ešte trochu ďaleko (či?) a tento víkend som bola sama, tak som si ako zábavku okrem iného, urobila túto tortičku.
A preto tá zdrobnenina, pretože som ju piekla z polovičnej dávky, a bola to naozaj tortička v tom pravom zmysle slova.

Čo treba:
tortička bola pečená vo forme s priemerom 18 cm
(zdroj http://lucylovetobake.blogspot.sk/)

cesto:
3 vajcia
35g polohrubej múky
50g horkej čokolády (ja som použila 75%)
trošku prášku do pečiva

krém:
250ml sladkej 30% smotany
125g mascarpone
50g bielej čokolády
1 stužovač sľahačky
práškový cukor podľa potreby na dosladenie mascarpone

Celý recept sa začína už deň vopred pred hlavným pečením. V  mojom prípade som v piatok poobede uvarila smotanu s bielou čokoládou. Čokoláda trochu trucovala a nechcelo sa jej topiť, ale nakoniec pustila. Vychladnutú omáčku som dala na noc do chladničky oddychovať.
 
V sobotu sa vo vodnom kúpeli roztopila horká čokoláda a nechala som ju úplne vychladnúť. Žĺtky s práškovým cukrom som mixérom vyšľahala do hladkej hodvábnej peny. Pomaly som pridávala studenú roztopenú čokoládu a ďalej ju šľahala mixérom. Vznikla krásna tuhá zamatová hmota.
 
V druhej miske som vyšľahala bielka. Do čokoládovej hmoty som pridala postupne múku s práškovým cukrom a nakoniec zľahka sneh z bielkov. Cesto som doslova "hladkala", aby bolo čo najľahšie a nadýchané.
Cesto som vyliala do vymastenej formy a pri 160 stupňoch sa pieklo 22 minút. Po upečení som ho nechala úplne vychladnúť a prekrojila na dva plátky.
 
Na krém som vyšľahala deň vopred čokoládovú smotanu, pridala stužovač a nakoniec osladené mascarpone.
Časť krému som natrela na spodnú časť korpusu, prikryla ho druhou časťou a zbytok krému som rozotrela navrch a boky.
Vrch som posypala horkou čokoládou a dala do chladničky tuhnúť. 
 
Večer som nevydržala a načala ju. K tomu Harry Potter, oddych pri telke- ideálny stav :-) Na druhý deň je ešte lepšia, pomohlo jej, že cez noc oddychovala.





Aj tento tortový pokus ma posunul o niečo ďalej, a už teraz mám vybranú ďalšiu, kt. chcem urobiť na budúci víkend. Predsa len, je to taký malý tréning na Vianoce, veď sú už pomaličky za dverami ;-)

Robievate torty doma?Aká je tá vaša obľúbená?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára