piatok 26. októbra 2012

Nebíčková torta. Oriešková so škoricou.



čo treba:
2PL hladkej múky
1ČL mletej škorice
1PL Zlatého klasu
1/2 ČL prášku do pečiva
3vajcia (žĺtky a bielky oddelene)
2PL práškového cukru
1 vanilkový cukor

krém:
250ml mlieka
3PL pomletých vlašských orechov
1 žĺtok
2PL Zlatého klasu
150g masla
1PL práškového cukru

Najskôr som si pripravila sypkú zmes- zmiešala som múku, škoricu, prášok do pečiva a Zlatý klas.
Z bielkov som vyšľahala sneh. Potom som postupne pridala práškový cukor a vanilkový cukor. Po jednom som prišľahala žĺtky. Nakoniec som na vajkový základ preosiala múčnu zmes a zľahka som cesto premiešala.
Cesto som vyliala do vymastenej a múkou vysypanej formy o priemere 18 cm. Pri 170 stupňoch som cesto nechala piecť cca 35 minút do opálena.
Po upečení som cesta nechala úplne vychladnúť a prekrojila ho na dva pláty.
 
Do každej správnej torty patrí krém, sem šiel orieškový. Postup je trošku divokejší, ale stojí zato.
 
Trochu mlieka som zmiešala s pomletými orieškami, žĺtkom a zlatým klasom. Pridala som zbytok mlieka a za stáleho miešania som zo zmesi uvarila orieškový puding. Nechala som úplne vychladnúť.
 
Maslo som vymiešala s cukrom a po lyžiciach som prišľahala orechový puding.
Spodnú časť korpusu som natrela maslovo- orechovým krémom, prikryla druhým, a zo zbytkom krému som natrela celú tortu. Nechala som ju cca dve hodinky stuhnúť a doplnila tortičku ešte čokoládou. A mohla ísť zasa oddychovať do chladničky.


Tortičku som našla na webe s originál názvom "Torta z nebe"a je to fakt. Torta je úžasne ľahká, nadýchaná a krásne sa rozplýva v ústach. Jemná škoricová aróma podčiarkuje orieškový krém a spolu tvoria zaujímavú nezvyčajnú, ale pritom chutnú kombináciu. Vrelo odporúčam- kúsok torty, kávu a sladké ničnerobenie :-)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára