streda 17. júla 2013

Čerešňový s posýpkou.

Varujem. Tento koláč vyskúša vašu trpezlivosť...




Píšem to z jedinej príčiny. Kým som vykôstkovala všetky čerešne, tak som sa na to skoro vykašľala, ako mi to už šlo hore krkom! Bolo teplo, koláč som už chcela mať hotový, a  proste nič, pretože som nachádzala stále novú a novú nevykôstkovanú čerešňu...Nakoniec sa mi to ale podarilo priviesť do zdarného konca. Jupí!


čo treba:
200g vykôstkovaných čerešní
2 lyžice kryštálového cukru

100g hladkej múky
2 lyžičky prášku do pečiva
50g mletého maku
120g kryštálového cukru
75g rozpusteného masla
75g bieleho jogurtu
2 vajíčka

pár maslových keksov
75g hrubej múky
30g kryštálového cukru
50g masla

1. Vykôstkované čerešne som nechala v hrnci spolu s cukrom zohriať, kým sa cukor neroztopil a čerešne trochu nepustili šťavu- bol to taký sladší čerešňový karamelosirup, ktorý čerešne krásne obalil a získali lesklý povrch. Zmes som nechala úplne vychladnúť.
2. Vajcia s cukrom som vyšľahala do peny, pridala maslo, jogurt, múku, prášok do pečiva a mak. Cesto som vyliala do okrúhlej formy, kt. som vymastila a vysypala múkou.
3. Na vrch som naukladala čerešne z bodu 1 bez šťavy.
4. Nakoniec som pridala mrveničku- tyčovým mixérom som rozomlela sušienky, pridala múku, cukor a maslo a prstami som urobila drobenku. Vysypala som ju na vrch koláča. Pri 170 stupňoch som nechala koláč piecť cca 50 minút.
Koláč mám z júnového čísla Apetitu a uvedený recept je z polovičnej dávky.





Každú chvíľu ulietavam na nejakej krásnej pesničke, aktuálne je toto moja láska:


Stačí si sadnúť na balkón, k tomu drink, koláč a song a môžeme pozerať na hviezdy...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára