nedeľa 14. júla 2013

Kulajda. Pretože polievka je základ.


N túto polievku sa chystám už dlho. A áno, možno nepatrí práve k letným pokrmom, ale mne sa všetky suroviny akýmsi zázrakom objavili doma, tak prečo čakať do zimy...


čo treba:
8 menších zemiakov
150g šampiňónov
600ml zeleninového vývaru
2 menšie alebo jedna väčšia vetvička kôpru
100ml sladkej smotany (aspoň 33%)
hladká múka a maslo na zápražku
trochu octu na dochutenie
2 vajíčka k servírovaniu

1. Na roztopenom masle som opražila do hnedoružova múku, zaliala som vývarom, hrudky múky som riadne vyšľahala vo vývare metičkou, pridala som stonky kôpru a nechala 15 minút spolu variť na miernom ohni. V ďalšom hrnci som nechala uvariť do polomäkka zemiaky.
2. Po 15 minútach som zo základu polievky vybrala kôpor a pridala zemiaky, riadne spolu premiešala a ochutila soľou, octom a korením. Do vody, kde som varila zemiaky, som dala prevariť na pár minút šampiňóny.
3. Do polievky som pridala šampiňóny spolu s trochou vody, čo ostala po zemiakoch a hríboch. Polievku som ochutnala a pridala som ešte trochu soli a mleté korenie.
4. Ako posledný krok som do polievky pridala sladkú smotanu, nechala chvíľku prevariť a odstavila som zo sporáka.
5. Polievku som podávala s kúskami uvareného vajíčka.
 
P.S. do hotovej polievky sa môže pridať ešte kôpor; ja som tentokrát zvolila "light" verziu, kôpor som dala vyvariť len na začiatok.




Ktorá polievka je tá vaša? Tá naj?



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára