pondelok 22. júla 2013

Tvarohové guľky s marhuľami.

Júúúj, ešteže tu máme tú sezónu, bez takýchto dobrôt by ani leto hádam nemohlo byť...





čo treba:
200g tvarohu
200g hrubej múky
podľa potreby trošku mlieka
1/2 lyžičky prášku do pečiva
1 vajce
cukor, škorica, maslo
marhule

Múku som zmiešala s tvarohom, celým vajíčkom a práškom do pečiva a vypracovala na cesto. Počas miesenia som pridala trošku mlieka, aby sa mi cesto lepšie spojilo. Záleží od tvarohu, niekedy je treba mlieka viac, niekedy vôbec. Cesto som riadne premiesila, vyvaľkala na valček, z kt. som si odkrajovala postupne po častiach základ na guľky.
Očistené, odkôstkované a pokrájané marhule som zapracovala do cesta a vytvarovala guľky.
Do vriacej vody som postupne púšťala plnené guľky a nechala ich variť cca 6-7 minút. Po vybratí som na nich nechala rozpustiť kúsok masla, posypala škoricou a práškovým cukrom. DOBROTA!



Krásne to spolu celé voní, no a nebezpečná kombinácia rozpusteného masla, škorice a marhúľ je na nezaplatenie....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára