sobota 29. marca 2014

Dve mrkvové variácie.

Minulý rok som robila svoj prvý mrkvový koláč a bola to paráda. Taká prvá svieža jarná "lastovička" do kuchyne. Tento rok sa ku mne dostalo jedno veľké kilové balenie mrkvičky, tak som skúsila ďalšie dva nové...



Mrkvový koláč s krémom
čo treba:
5 vajec
250g hnedého cukru
1 čajová lyžička vanilkového extraktu
125ml slnečnicového oleja
300g mandlí pomletých najemno
130g tekvicových jadierok pomletých najemno
1 čajová lyžička škorice
1 čajová lyžička prášku do pečiva
400g strúhanej mrkvy
75g kokosovej múčky
200g smotanového syra typu Lučina alebo Linessa
kúsok masla
práškový cukor podľa chuti

Na začiatok som zmiešala suché suroviny- mandľovú múku, tekvicovú múku, škoricu, prášok do pečiva.
Celé vajcia som aj s cukrom vyšľahala do peny. Pridala som vanilkový extrakt a olej. Postupne som primiešala suchú zmes. Potom som zľahka primiešala po častiach mrkvu a nakoniec kokosovú múčku.
Tortovú formu o priemere 24 cm som vymastila a vyliala som sem cesto. Pri 160 stupňoch som koláč nechala piecť 1 hodinu 20 minút.
Po upečení som koláč nechala úplne vychladnúť. Medzitým som si pripravila krém. Smotanový syr som zmiešala s kúskom zmäknutého masla a pridala som pár lyžičiek práškového cukru, aby syr chytil jemnú sladkastú chuť.
Na vychladnutý koláč som natrela ochutený syr a posypala so strúhanými mandľami.





Obrátený mrkvový koláč s jablkami
čo treba:
180g hnedého cukru
150ml slnečnicového oleja
100g bieleho jogurtu
3 celé vajíčka
2 čajové lyžičky vanilkového extraktu
šťava z 1a pol pomaranča
300g hladkej múky
1 balenie prášku do pečiva
1 čajová lyžička korenia do perníku
1 čajová lyžička škorice
250g strúhanej mrkvy
1 jablko
kúsok masla
1 a pol polievkovej lyžice hnedého cukru
šťava z polovice pomaranču

Najskôr jablká- jedno celé jablko som zbavila šupky a jadrinca. Pokrájala som ho na plátky. Na panvici som roztopila maslo, pridala som hnedý cukor a nechala skaramelizovať. Potom som tam pridala šťavu a uvarila sirup. Nakoniec som pridala plátky jablka a obalila ich v sirupe. Nechala som ich chvíľku prehriať a odstavila.
Celé vajíčka som vyšľahala s cukrom. Pridala som extrakt, olej a jogurt, pomarančovú šťavu. Pridala som suchú zmes (múku, prášok do pečiva, škoricu a korenie) a nakoniec postrúhanú mrkvu.
Rúru som nechala zohriať na 160 stupňov. Tortovú formu som vymastila. Na dno formy som rozložila sirupové jablká (môžu byť teplé, nemusia sa nechať vychladnúť). Na ne som vyliala cesto. Koláč som nechala piecť 1 hodinu 20 minút.
Po vytiahnutí z rúry som koláč hneď prevrátila a vyklopila na tanier a nechala úplne vychladnúť. Podávala som so zmrzlinou.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára