pondelok 9. februára 2015

Pomaly pečené morčacie stehno.

Prepadávam maximálnymi možnými spôsobmi pomaly pečenému mäsu. Tá chuť, vôňa, šťavnaté mäsko, ktoré ide samo od kosti...No, radosť písať, ešte väčšia radosť jesť.
Včera som robila "flinstonovské" stehno- piekli sme morku v sladkom náleve. Skúste, nebudete banovať...



čo treba:
morčacie stehno od Freda Flinstona
1PL balzamikového octa
2PL hnedého cukru
50ml 100% jablkového džúsu
200ml kuracieho vývaru
2PL olivového oleja
čerstvo mleté korenie
soľ
pár vetvičiek rozmarínu
jedna hlavička cesnaku
a kopu času

Najskôr marináda- ocot, cukor, olej, džús a korenie som zmiešala v miske a dve hodiny som v nej nechala mäso marinovať. (každú polhodinu som stehno otáčala, aby sa rovnomerne obalilo).


Do vymasteného pekáča som dala stehno aj s marinádou, priliala som cca 100ml vývaru, pridala som cesnak v celku a v šupke, pár vetvičiek rozmarínu, a mäso som riadne posolila. Pekáč som prikryla alobalom a pri 160 stupňoch som nechala mäso piecť 3 hodiny. Robila som to takto- vždy po 40 a po 20 minútach som stehno točila.
Vyzeralo to asi takto:

po prvej hodine pečenia


po tretej hodine pečenia


Po troch hodinách som pridala viac stupňov- zo 160 na 180 stupňov a stehno som nechala dopiecť do krásno chrumkava 30 minút.


Určite to vyskúšajte aj pri kuracine alebo kačici, naozaj, každý tejto vášni prepadnete hneď po tom, ako uvidíte, že mäsko ide samo od kosti.To je mimochodom ten najlepší dôkaz toho, že ste pri pečení postupovali správne.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára