štvrtok 9. apríla 2015

Lievance s jablkami a javorovým sirupom.

Kým sa dočkám už dlho plánovaného nákupu waflovača, teším sa aspoň z lievancov. Našla som si recept na tieto, s jablkami, javorovým sirupom a škoricou.

Mala som predstavu, že urobím dva veľmi veľké lievance a medzi ne dám jablkovú plnku, ale nakoniec som trochu znížila svoje nároky a zmenšila som ich. Ale rozhodla som sa, že zasa nebudem troškáriť a išla som zlatou strednou cestou- ani veľké, ani malé...



čo treba:
100g hladkej múky
2 kávové lyžičky prášku do pečiva
1/2 čajovej lyžičky sódy bikarbóny
1 polievková lyžica hnedého cukru
trošku soli
2 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
250ml bieleho acidka
25g rozpusteného vychladnutého masla
jablko
škorica
hrsť vlašských orechov
2 polievkové lyžice javorového sirupu

Žĺtky som tyčovým mixérom vyšľahala do peny. Pridala som rozpustené maslo.
V druhej miske som zmiešala múku, prášok do pečiva, sódu bikarbónu, hnedý cukor a soľ. 
Bielky som vyšľahala dotuha.
Do žĺtkovej zmesi som primiešala múčnu zmes a nakoniec sneh z bielkov.





Panvicu som potrela rozpusteným maslom a postupne som liala cesto. Jedna naberačka- jeden lievanec.



Jablko som ošúpala, vybrala jadrinec a pokrájala som na kúsky. Na panvici som nechala rozpustiť kúsok masla a prihodila som k nemu jablká. Posypala som ich škoricou a nechala dusiť cca 5 minút. Pridala som vlašské orechy, poliala javorovým sirupom a ešte 3 minúty som nechala variť.





Teraz už len stačí umyť riad, položiť pred seba ešte teplý lievanec, na to si dať jablkovú zmes a môže sa jesť!

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára