streda 30. marca 2016

Zjednodušená verzia koložvárskej kapusty.

Ja osobne mám veľmi rada naše tradičné jedlá. Či už tie echt slovenské alebo aj tie, čo sme si tak trochu privlastnili.

No a jedným z takýchto jedál je aj koložvárska kapusta. Trochu ma ale na nej odrádza aj to množstvo času, ktoré je je treba venovať pri príprave, aj je to predsa len tažšie jedlo. Proste rada si ho dám, ale niekto mi ho musí pripraviť. A takí ľudia sa v okolí hľadajú ťažko :-)

O to viac ma potešil recept, ktorý som si trochu upravila pre svoje potreby z relácie Slovensko chutí.

A keďže som dobrá duša, rada sa s vami o tento postup podelím...


Určite ste si všimli, že je spustený v obehu nový ročník ankety Bloger roka 2015. Môj blog je tak isto nominovaný, takže ak sa rozhodnete venovať mi hlas, budem len rada a vopred ďakujem. Hlasovať môžete na tomto linku. Ale teraz už poďme variť...
pripravte si:
krúpy
klobásu
slaninu
jarnú cibuľku
kyslú kapustu
soľ, korenie, rastlinný olej
zemiaky

Krúpy si uvarte vo vriacej osolenej vode. Buď v pomere 1:2 alebo 1:3, uvidíte počas varenia. Podľa veľkosti ich varte 15-25 minút. Ja som použila tie najmenšie, takže som ich varila 15 minút. Krúpy sceďte a nechajte ich rozložené na tanieri vychladnúť.

Na panvici si nechajte rozohriať rastlinný olej. Pridajte pokrájanú cibuľku a nechajte cca 2-3 minútky opekať.


Pridajte pokrájanú klobásu a slaninu a cca 7 minút nechajte opekať. Zámerne vám tu nepíšem, koľko som čoho dala, závisí od vás. Ak chcete mastnejšie jedlo, dajte viac slaniny. Ak chcete chuť zvýrazniť paprikou a štiplavosťou, dajte viac klobásky.


Medzitým, ako sa tieto základné suroviny opekajú, sceďte z kyslej kapusty nálev, opláchnite ju a pokrájajte na menšie. Bude sa vám s ňou lepšie pracovať.
Po 7 minútach pridajte k mäsovému základu kapustu a všetko spolu riadne premiešajte.


Pridajte krúpy, všetko riadne premiešajte a nechajte cca 2-3 minúty spolu riadne prehriať. V tejto finálnej fáze aj ochutnajte, ak je treba, pridajte soľ a korenie.


Ja som k tomu ešte nechala v rúre upiecť pár zemiakov.
Máte hovoto! Vrelo odporúčam, či už za tepla, ako šikovný obed, alebo zastudena na večeru.

Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára