nedeľa 4. októbra 2015

Trochu upravená žemlovka.

Na tento recept som sa mimoriadne tešila. Máme aj dostatok jabĺk, aj sa mi veľmi hodí na toto ročné obdobie, aj som ho už dlhšie obzerala...No proste všetko so všetkým krásne hralo, tak prečo nie.
Aj keď názov tohto receptu nekorešponduje s klasickou žemlovkou, ja som urobila taký menší mix za pomoci kuchárskej knihy mojej obľúbenej Dity P...


pripravte si:
polovicu vianočky (staršiu o dva dni)
dve-tri makovky (staršie o dva dni)
jablká, ošúpané, postrúhané, počet nechám na vás, podľa toho, koľko sa vám zmestí do formy na pečenie, ja som použila 5 kúskov
250ml sladkej smotany
250ml mlieka
1 vajce
100g hladkej špaldovej celozrnnej múky
70g hnedého cukru
125g zmäknutého masla
škorica

Najskôr spracujte makovky a vianočku. Pečivá potrhajte na menšie kúsky, vyložte nimi formu na pečenie a zalejte rozšľahanou zmesou vajíčka, mlieka a smotany. Takto zaliaty základ nechajte v chladničke oddychovať hodinu.



Na odležané pečivo nastrúhajte jablká a zasypte mrveničkou (zmiešajte maslo, cukor, múku a škoricu v miske a spracujte zmes rukou do menších hrudiek).




Takto pripravenú žemlovku dajte piecť do vyhriatej rúry na 180 stupňov cca 35 minút do zlatohneda.


No a máte hotovo! Chvíľku počkajte, kým vychladne a môžete sa na ňu vrhnúť. 
P.S. Keď budete mať chuť naozaj zhrešiť, pridajte si k nej aj kopček vanilkovej zmrzliny a prelejte si ju javorovým sirupom...

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 



1 komentár: