utorok 5. augusta 2014

Cestoviny s cuketou a rajčinami.

Konečne!!!!
Konečne vám môžem predstaviť TOP jedlo počas letného obdobia u nás v domácnosti. Je zložené zo samých dobrôt, ktoré teraz divoko rastú v každej záhradke, prípadne ich stretnete na každom jednom trhu/tržnici. No a samozrejme, nieje nutné tráviť hodiny pri jeho príprave...


Tieto cestoviny robím už roky, preto všetko dávam odhadom. Dajú sa ale pripravovať takzvanou miskovou metódou.

1 miska uvarených cestovín
1 miska pokrájanej a ošúpanej cukety/dyne
1 miska ošúpaných a pokrájaných rajčín
1 menšia cibuľa pokrájaná nadrobno
2 cesnaky pokrájané nadrobno
1 mozzarella
niva/syr s vnútornou plesňou
olej, soľ, korenie, bazalka


Najskôr k rajčinám. Keď ich chcem šikovne ošúpať, urobím to jednoducho. Každú rajčinu, z opačnej strany, ako bola zavesená na kríčku (je tam taká špička), narežem do kríža. Vložím ich na cca minútu, max. dve do vriacej vody. Keď majú pri krížoch popraskaný vzhľad, je to ten správny moment na výber. Z vriacej vody ich dávam vždy do ľadovej vody a tam ich nechám vychladnúť. Trvá to naozaj pár sekúnd. No a potom už ide koža dole sama.

Na panvici som nechala rozohriať olej. Pridala som cibuľku a cesnak. Nechala som ich opiecť do sklovita a pridala som cuketu.


Cca minútku som ju nechala restovať. Pridala som ošúpané pokrájané rajčiny a posekanú bazalku. Všetko som to ešte osolila a okorenila. 10 minút som to celé nechala pod pokrievkou dusiť.




Rajčinovú zmes som zmiešala s uvarenými cestovinami a s nivou pokrájanou na malé kúsky. Takto zmiešané cestoviny som vyliala do vymasteného pekáča.


Nakoniec čerešnička na záver. Na vrch zmesi som rozložila mozzarellu natrhanú na kúsky.


Cestoviny som nechala piecť cca 30 minút pri 180 stupňoch, resp. kým sa mozzarella neroztopí a krásne sa neopečie dohneda.





1 komentár:

  1. To vypadá výborně, to musím vyzkoušet, všechny ingredience doma mám a přemýšlela jsem, co s nimi vytvořím, díky za tip! ;-) bára.kára blog

    OdpovedaťOdstrániť