sobota 9. augusta 2014

Kysnutý koláč s tvarohom, ribízom a drobenkou.

Pred kysnutým cestom mám rešpekt. Ale tento recept je krásny spôsob ako sa tento druh cesta naučiť a nebáť sa, či naozaj vykysne. No a najmä, už len kvôli tomotu babičkovskému koláču sa oplatí naučiť sa prácu s ním...


čo treba na cesto:
250g polohrubej múky
40g kryštálového cukru
40g mäkkého masla
1 žĺtok
1/4 kocky droždia
125ml mlieka, ohriateho tak, že tam môžem podržať prst
citrónová kôra z polovice citrónu
čo treba na vrch koláča:
250g červeného ribízu
250g tvarohu
1 vajíčko
2 polievkové lyžice práškového cukru
trošku mlieka
čo treba na posýpku:
70g hrubej múky
50g masla pokrájaného na kúsky
50g kryštálového cukru
1 rozšľahané vajíčko na potretie cesta

Na začiatok kvások.
Do misy robota som dala múku, kde som urobila jamku. Do tej som dala cukor a ohriate mlieko a rozdrobila som tam droždie. 10 minút som ho nechala pracovať, kým nerastie.


Potom som sem pridala žĺtok, maslo a citrónovú kôru. Všetko som dala mixéru vypracovať na cesto.



Trvalo to asi 10 minút. Počas vymiešania cesta som pridala ešte asi 3 polievkové lyžice polohrubej múky, cesto bolo trochu viac lepivé. Z robotovej misy som cesto presunula do druhej misky, ktorú som vysypala múkou a nechala som cesto kysnúť dve hodiny pod paplónom.


Po dvoch hodinách to vyzeralo asi takto.


Plech som vystala papierom na pečenie.
Cesto som položila na papier a roztiahla na placku.
Tvaroh som zmiešala s vajíčkom, cukrom a troškou mlieka.


A ešte drobenku- zmiešala som múku, cukor a maslo a prstami som ju "žmolila" na drobné kúsky.
Na cesto som najskôr nasypala jemnú vrstvu škorice. Na to som natrela tvaroh. Na to som nasypala ribíz a nakoniec drobenku.





Okraje koláča som potrela rozšľahaným vajíčkom a pri 170 stupňoch som koláč nechala piecť 25 minút do zlatohneda.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára