piatok 1. augusta 2014

Slaný koláč od Marcela.

Moja náklonnosť k projektu Kuchyňa Lidla je všetkým, ktorí sledujete môj blog aj tuto na fejsbúku, všeobecne známa. 
Robila som od nich šalát s pečenou schwarzwaldskou šunkou, šalát s pečeným enciánom v cukete, posledný víkend som opekala krkovičku marinovanú v pive a tiež som skúsila slaný balkánsky koláč Banitsa.
Ja som ho trošku upravila, nedala som na vrch plátky rajčín a do plnky som pridala aj sušené paradajky...


čo treba:

1 balenie lístkového cesta
300g balkánskeho syra
1 strúčik cesnaku
2 vajíčka, rozšľahané samostatne v miske vidličkou
pár sušených paradajok nakrájané na plátky
2 polievkové lyžice bieleho jogurtu
čerstvo mleté čierne korenie
rozpustené maslo

Áno, prácu som si na začiatok uľahčila a kúpila som už rozvaľkané cesto. To som dala dole z papiera na pečenie a ešte trochu som ho rozvaľkala.
Do misky som nastrúhala balkánsky syr, pridala som nastrúhaný cesnak, vajíčka, jogurt, korenie a sušené paradajky. Všetko som spolu zmiešala na kompaktnú plnku.


Lístkové cesto som rozdelila na tri časti. Do stredu každej časti som rozdelila syrovú plnku. Okraje cesta som potrela maslom. Preložila som ich a spojila. Pre istotu som ešte prilepila aj vidličkou.


Pripravila som si okrúhly plech na pečenie, ktorý som potrela rozpusteným maslom.
Vzniknuté tri valce cesta naplnené syrovou plnkou som na plech "zakrútila" do slimáka. Vyzeralo to trošku smiešne a bola to celkom zábava cesto tam nakrúcať. Ale nakoniec som to nejako dala. Hotového slimáka som ešte potrela rozpusteným maslom. Pri 190 stupňoch som koláč nechala piecť cca 40 minút do zlatohneda.


Takto nejako vyzeral hneď, keď som ho vytiahla z rúry.


No a potom už takto, keď som ho nechala oddýchnuť a krájala som.
Veľké UPOZORNENIE: ak sa rozhodnete koláč robiť so sušenými paradajkami, určite NESOLIŤ. Syr je slaný dosť+aj paradajky pustia slanosť, takže to naozaj nepotrebuje.
Inak bol teda parádny. Ja som si ho dala už studený na večeru s pár čerstvými rajčinami zo záhradky.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára