nedeľa 25. novembra 2012

Vypečená polievka. Z rajčín.




čo treba:
2 plechovky rajčin
600ml zeleninového vývaru
1 stredne veľká cibuľa
2 strúčiky cesnaku
2 vetvičky tymiánu
soľ, čerstvo mleté korenie, cukor

Obsah plechoviek som vyliala do sitka a nechala do misky odkvapkať šťavu. Plech som vystlala papierom na pečenie, vysypala odkvapkané rajčiny, osolila, okorenila, pridala vetvičky tymiánu, pokrájanú cibuľu na štvrtinky a pri 190 stupňoch som rajčiny nechala piecť 20 minút.
 
Po vybratí z rúry som z plechu odobrala cibuľu, cesnaky, tymián a zbytok som vysypala do hrnca. Tyčovým mixérom som rajčiny rozmixovala na krém. Pridala som šťavu z plechoviek a omáčku zohriala. Pridala som vývar, trochu dochutila cukrom, korením, vrátila späť tymián a cca 10-15 minút celé spolu prevarila. Sestra si dala do polievky trochu parmezánu, ja kúsky čerstvých cherry rajčín a trochu balsamica.
 

 
Po vypečenej polievke od Daniela som sa to rozhodla skúsiť aj ja. Tento recept je kombinácia z receptu z knihy 100 najkrajších receptov F.O.O.D. a blogu 121 slow days. Použila som konzervy rajčín z jediného dôvodu- cenovo sú s pultovými za kg na rovnakej báze, ale oproti pultovým majú "klasickejšiu" chuť.
Tento typ polievky bola správna voľba,  mala krásnu výraznú chuť rajčín s dozvukom po tymiáne. A naozaj krásne voní :-)
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára