pondelok 10. marca 2014

Koláč z tekvicových jadier.

Tento koláč som robila zatiaľ len dvakrát. Prvýkrát, keď som ho videla v Bezservítke, fu, ale kto ho tam robil, už netuším. Myslím, že to bola pani Lajferová. Druhýkrát som ho robila pred pár týždňami, keď som dostala od krstnej tekvicovú múku.Vďaka tomu som si pripomenula jeho krásnu vôňu a jemnú chuť a zaraďujem ho medzi pravidelnejšie vypekania...


čo treba:
4 žĺtky, 
80g hnedého cukru
40g strúhanky
100g tekvicovej múky (alebo pomleté tekvicové jadierka najemno)
2 polievkové lyžice domáceho vanilkového cukru
1 polievková lyžica rumu alebo amaretta
4 bielky

Žĺtky som vyšľahala s 2/3 cukru a vanilkovým cukrom, pridala som tekvicovú múku a strúhanku. Bielka som vyšľahala so zvyšným cukrom a postupne som ich primiešala do základu cesta. Pridala som rum.
Tortovú formu som vymastila a do nej som vyliala cesto. Pri 180 stupňoch som nechala v rúre piecť cca 40 minút. Po vychladnutí som koláčik prekrojila, potrela som ríbezľovým džemom. Na vrch koláča som dala tiež džem a poliala čokoládou. 
Cesto je robené z polovičnej dávky a pečené vo forme o priemere 18 cm.






2 komentáre: