utorok 6. mája 2014

Dva koláče s poťahom.

Prečo s poťahom? Pretože dostali krásny kabátik v podobe polevy. Jeden dostal maslovú, druhý jogurtovú...



Koláč s maslovou plevou
čo treba:
140g mäkkého masla
160g hnedého cukru
2 celé vajcia
175g hladkej múky
1 čajová lyžička vanilkového extraktu
1 čajová lyžička prášku do pečiva
140g kyslej smotany
50g hnedého cukru
25g masla

Najskôr som vyšľahala do peny maslo s cukrom. Pridala som postupne po jednom vajíčku. Postupne som pridala múku zmiešanú s práškom do pečiva a vanilkový extrakt. Nakoniec som pridala kyslú smotanu a cesto riadne premiešala.
Vyliala som ho do vymastenej koláčovej formy a pri 175 stupňoch som ho nechala piecť 45 minút. 
Kým koláč chladol, pripravila som polevu- na panvici som nechala rozpustiť maslo a prisypala som tam cukor. Spolu som cukor s rozpusteným maslom miešala asi tri minútky, kým vznikla voňavá tekutá glazúra.
Polevu som vyliala na vychladnutý koláč a pred krájaním som nechala cca hodinku odstáť.




Koláč s jogurtovou polevou
čo treba:
125g masla
105g práškového cukru
3 vajíčka
strúhaná kôra z jedného citrónu
110g bieleho jogurtu
225g hladkej múky
1 balíček prášku do pečiva
35g bieleho jogurtu
citrónová šťava, práškový cukor

Najskôr som vyšľahala cukor s maslom. Pridala som postupne po jednom žĺtku. Pridala som jogurt. Nakoniec som primiešala múku zmiešanú s práškom do pečiva a citrónovou kôrou.
Bielky som s trochou soli vyšľahala dotuha. Pridala som ich k základu cesta a všetko som riadne premiešala. Cesto som preliala do vymastenej formy a pri 175 stupňoch som nechala piecť cca 55 minút.
Kým sa koláč piekol, pripravila som polevu. Do jogurtu som primiešala trochu citrónovej šťavy a podľa chuti trochu cukru. Ešte horúci koláč som potrela jogurtovou polevou a nechala úplne vychladnúť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára