sobota 20. septembra 2014

Makový had alebo zavináč so slivkami.

Jeseň prichádza. Priznávam sa, chlad a zimu nemám rada. Môžem si to našťastie spríjemniť aspoň vypekaním v kuchyni. Čo iné sa dá aj robiť za dlhých chladných večerov... 
No ale späť ku koláču. Mak a slivky, klasika, ktorá máločo prekoná. A takto to zamotať do hada nemá chyby... 



čo treba:
400g hladkej múky
troška soli
100g zmäknutého masla
1/2 kocky droždia
150ml teplého mlieka
1 celé vajce, 1 žĺtok
50g hnedého cukru
100g mletého maku
100ml horúceho mlieka
50g marcipánu pokrájaného na kocky
2 čajové lyžičky slivkového lekváru
2 polievkové lyžice rumu
10-15 sliviek vykôstkovaných, pokrájaných na štvrťky
domáci vanilkový cukor

Na začiatok kvások.
Do teplého mlieka som primiešala čajovú lyžičku hnedého cukru a rozdrobila polovicu kvasníc a nechala som na 15 minút na teplom mieste vzísť.


V mise robota som zmiešala múku, soľ, maslo, obe vajcia a cukor, pridala som kvások a cca 10 minút som robotom nechala spracovať na nelepivé cesto. Cesto som uložila na teplé miesto a hodinu som ho nechala vykysnúť.


Medzitým som si pripravila plnku. Do mletého maku som zmiešala horúce mlieko. Nechala som ich vychladnúť a pridala som na kúsky pokrájaný marcipán, lekvár a rum.


Po hodine som cesto vyklopila na pracovnú dosku, rozváľala ho na plát tenký cca 1 cm a rozkrojila som ho na tri časti.




Na  tieto tri pláty som rozotrela makovú plnku a zrolovala ich do roliek.



Do vymastenej okrúhlej formy na pečenie som rolky zmotala do zavináča. Rozložila som k nim slivky, potrela som rozpusteným maslom a posypala vanilkovým cukrom.



Pri 170 stupňoch som zavináča nechala piecť 50 minút do zlatohneda.


Zavináč som nechala odpočinúť a úplne vychladnúť a mohlo sa krájať.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
google+  




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára