streda 15. októbra 2014

Cibuľový koláč. Cibulák.

Po kratšej odmlke sa hlásim späť. Boli sme na dámskej jazde v Paríži a páčilo sa nám tam tak veľmi, až som z toho ochorela. Nebola energia ani na vstávanie z postele, nie to ešte na varenie. Tá moja domácnosť preto aj tak vyzerala.

Ale nič to, sily sa vracajú a s nimi prichádza aj tento nový recept. Pre mňa je veľmi kontroverzný. Dala som doň zmes aromatických surovín, pri ktorých som mala miestami pocit, že sa mi doma na panvici a neskôr v rúre pobijú. Oni sa vlastne aj pobili, ale do niečoho tak fenomenálneho, že sa tomu miestami ani nedá veriť. Aby teda bolo jasné, hovorím o cibuláku.

K týmto slaným koláčom som sa vždy správala s dešpektom. Veď prečo aj nie. Čo mi môže cibuľa ponúknuť. A to bola chyba!
Nevadí, človek je tvor omylný a najlepšie je sa učiť na vlastných chybách. A najlepšie na takých, ktoré nám potom krásne zachutia...


čo treba:
jedno lístkové cesto
4 cibule
1 polievková lyžica hnedého cukru
2 polievkové lyžice tmavého balsamica
soľ, korenie
podľa chuti syr s vonkajšou plesňou, ja som použila Brie
podľa chuti syr s vnútornou plesňou, ja som použila zlatú Nivu

Najskôr tá uplakaná časť. Bolí a štípe to, ale z vlastnej skúsenosti viem, že to prejde. (a stojí to za to).

Cibule som ošúpala, nakrájala a na oleji som ich 10 minút nechala opekať.
Takto vyzerali cibule na začiatku.


A takto po 10 minútach. Zatiaľ teda žiadna sláva.


Pridala som balsamico, hnedý cukor, trošku soli a korenie a nechala som toto všetko spolu pracovať 30 minút. Občas som zmes premiešala, aby sa cibuľka počas karamelizovania nepripekala.



Plát lístkového cesta som rozkrojila na 3 časti. Vidličkou som cesto popichala, aby počas pečenia mohlo dýchať. Na tieto tri časti som rozdelila cibuľkovú zmes a poukladala som na vrch plátky Brie a porozhadzovala kúsky Nivy.



Koláč som nechala piecť v rozohriatej rúre na 190 stupňov cca 25 minút, kým okraje koláčov krásne nezhnedli. A viem, nemá sa to, ale horúci je najlepší.




No a samozrejme, toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (zuzana321)
google+ 

Nakoniec pár z Paríža.

Týmto sme výlet rozbehli. Croque monsieur- žiadna veda, zapečený chlieb so šunkou a ementálom. Aj v tomto prípade platí tvrdý patriotizmus, a tento vynález je IBA francúzsky.


TOTO sme mali asi dva kroky od hotela. Odolaj!


Ako správna turistka, aj ja som musela chytiť pyramídu v Louvre.


Moje milované Museé d´Orsay. Impresionistické múzeum.



No a nech sa páči, slávna kráska Paríža.



Viem, nemalo by sa starej dáme pozerať po sukňu, ale nedalo mi to.


Išli sme z múzea a našli sme toto. Pánko nemal chybu. Každej jednej makrónke dal ešte aj svoje vlastné meno. U mňa vyhral Jean- Paul so slaným karamelom. Tie malinké volal Macaviar.



Bazilika Sacré Coeur.

Pred víťazným oblúkom. Upriamujem pozornosť na tú bielu tašku v mojej ruke. Kniha od Rachel Khoo!!!

Na návšteve v Lindt kaviarni-cukrárni. U mňa na stole francúzska pochúťka Opera, u sestry v pozadí Brownie. Priatelia, milujem sladké, ale toto bolo aj na mňa príliš.

Viac fotiek nájdete na facebook profila môjho blogu. Vidíme sa čoskoro.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára