piatok 31. októbra 2014

Bravčové so šalviou a šošovicou.

Kto ma sledujete pravidelnejšie, poznáte už moju náklonnosť k lidlovskej kuchyni. Navyše, tento recept sa mi páči dvakrát- jednak svojou jednoduchosťou na prípravu a jednak z toho dôvodu, že som zamenila klasickú prílohu ako sú zemiaky alebo ryža za zdravú zeleninu, akou je šošovica.
No a tá tmavá bodka, ktorá tam svieti ako päsť na oko v podobe balsamica je jednoducho "boží"...



čo treba:
(gramáže sú uvedené pre dve porcie, resp. jednu väčšiu do práce na obed)
1 plátok bravčového karé
4 plátky šunky z čierneho lesa
pár lístočkov šalvie
soľ, korenie, olivový olej
1 mrkva, očistená, pokrájaná na menšie kúsky
1 malá cibuľka, pokrájaná na drobno
2 polievkové lyžice balsamica
50g hnedej šošovice (na noc namočenej vo vode)
kúsok masla obaleného v hladkej múke
150ml zeleninového vývaru

Najskôr šošovica.
Na troche olivového oleja som orestovala mrkvu. Pridala som pokrájanú cibuľku a spolu som zeleninu znovu orestovala. Pridala som balsamico a nechala ho odpariť.





Pridala som šošovicu a všetko som spolu riadne premiešala. Zaliala som celú zmes vývarom a 20 minút som to nechala na miernom ohni variť.



Po 20 minútach si šošovica vzala všetok vývar k srdcu a uvarila sa krásne do mäkka. V tomto kroku som šošovicu ochutnala, pridala som trošku soli a čerstvo mletého čierneho korenia. Na koniec som pridala maslo obalené v múke, aby príloha dostala krémovejší vzhľad.



No a takto to vyzerá, keď sa roztopí v šošovici aj maslo.


V momente, keď sa dokončuje príloha, je čas začať s mäsom.
Bravčový plátok som z oboch strán okorenila. Na jednu stranu som položila lístky šalvie. Nesolila som, šunka z čierneho lesa je sama o sebe slaná dosť, tá pridá mäsu jemnú slanosť.


Mäso som zabalila do plátkov šunky a prichytila špajglou, aby sa počas opekania nerozpadlo.


Teraz prichádza na rad jeho opekanie. Bravčové som z každej strany nechala opiecť asi 6 minút. Znie to síce veľa, ale netreba sa báť, šunka mäso ochráni pred vysušením, dokonca z jej výpeku sa ujde aj mäsu a dostane nový chuťový rozmer. Keby sa dalo, tak vám pošlem aspoň trochu vône...




HOTOVO!!!
Môže sa nosiť na stôl, resp. baliť do misky na obed do práce. Spolu s prípravou a umývaním riadu som to mala hotové za 40 minút.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (zuzana321)
google+ 


1 komentár: