sobota 1. novembra 2014

Pomaly pečené hovädzie na víne.

Dnes sme si urobili spomienku na Paríž. Jedli sme tam boeuf bourgignon- hovädzie pečené na víne z oblasti Burgundska. Keďže doma ale nedisponujem flaškami vína z tejto oblasti, urobila som si slovenskú verziu- boeuf de rača. 
Teraz niečo k tomuto receptu. Príprava ako taká nieje zložitá, pečenie mäsa je náročné na čas. Ale ako sa mi potvrdilo aj pri iných receptoch, pomalé pečenie na nižšej teplote má svoje čaro. Pokrm má intenzívnejšiu a silnejšiu chuť a mäso sa rozplýva (a to doslovne!) v ústach... 

čo treba:
120g slaniny
1 mrkva pokrájaná na kúsky
1 väčšia cibuľa
3 strúčiky cesnaku
cca 800g hovädzieho zadného
olej, hladká múka, soľ, mleté čierne korenie
300ml hovädzieho vývaru
cca 350 ml červeného vína
bobkový list
250g šampiňónov
studené maslo

V hrubšom hrnci, ktorý môže ísť aj do rúry, som nechala rozohriať olej, nechala som na ňom speniť na väčšie kúsky pokrájanú slaninu, pridala som mrkvu, cibuľu a cesnak a nechala všetko riadne orestovať.


Medzitým som na kúsky pokrájané mäso obalila v hladkej múke.
Z hrnca som vybrala slaninovo mrkvový základ a postupne som v tomto hrnci opiekla mäso.


Keď som mäso postupne opiekla, všetko som vrátila späť do hrnca- cibuľu, mrkvu, cesnak, slaninu, aj všetko mäso.


Takto pripravené mäso som zaliala vývarom a vínom tak, aby všetko mäso bolo zakryté tekutinou, riadne som všetko premiešala, pridala som dva bobkové listy. Hrniec som zakryla alobalom a pri 160 stupňoch som nechala mäso piecť 2 a pol hodiny.



Každú hodinu som mäso kontrolovala.
Takto vyzeralo po prvej hodine.


Takto po druhej hodine.


Mäso som dala piecť na ďalšiu polhodinu. Medzitým som si pripravila šampiňóny. Pokrájala som ich na štvrtky. Na panvicu som dala trošku oleja a hríby som orestovala.  


Po dva a pol hodinovom pečení mäsa som do hrnca pridala hríby a zakrytý hrniec som nechala piecť ďalších 30 minút.



Po troch hodinách pečenia bol čas na finálne dokončenie pokrmu. Kus chladného masla som obalila v hladkej múke a nechala som ho roztopiť v mäse.  Riadne som to celé premiešala, aby sa maslo všade dostalo. Splnilo svoju funkciu, hovädzie sa vďaka tomu krásne zahustilo.




Podávala som ako v Paríži- s kúskom bagety a cestovinou.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (zuzana321)
google+ 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára