pondelok 6. apríla 2015

Mrkvová torta na Veľkú noc.

Tí, ktorí ma sledujete aj na Facebooku, tak ste si určite všimli moju aprílovú výzvu- a to na mrkvové koláče rôzneho druhu. Osobne ich mám spolu s cheescakemi veľmi rada, patria medzi moje naj.

Mrkvových koláčov je mnoho, ja svoju osobnú aprílovú výzvu otávaram týmto počinom. Našla som ho v aprílovom vydaní magazínu Albert z 2012 a tak nejak sa mi aktuálne hodil na tieto veľkonočné sviatky...



čo treba:
150g hnedého cukru
190g hladkej múky
1/2 balenia prášku do pečiva
trošku soli
1/2 čajovej lyžičky škorice
hrsť nasekaných vlašských orechov
120ml oleja
2 celé vajíčka
3 polievkové lyžice kyslej smotany
1/2 čajovej lyžičky nastrúhanej citrónovej kôry
300g nastrúhanej mrkvy najemno
30g masla mäkkého, izbovej teploty
200g syra typu Philadelphia
3 polievkové lyžice kyslej smotany
pár kvapiek vanilkového extraktu
2 polievkové lyžice práškového cukru, resp. podľa vašej chuti

V samostatnej miske som zmiešala suché suroviny- cukor, múku, prášok do pečiva, soľ, škoricu, vlašské orechy, citrónovú kôru.


V robote som zatiaľ nechala zmiešať celé vajíčka so smotanou a postupne som prilievala olej.
Postupne som pridávala múčnu zmes striedavo s nastrúhanou mrkvou. Cesto som vyliala do vymastenej tortovej formy a pri 160 stupňoch som ho nechala piecť hodinu.




Základ torty som nechala úplne vychladnúť a medzitým som si pripravila krém.
Zmäknuté maslo som vyšľahala s cukrom, pridala som striedavo kyslú smotanu a Philadelphiu a vanilkový extrakt.
Krém som natrela na vrch torty, posypala bielou čokoládou, pridala vajíčka a nechala som tortu cca 3 hodiny oddychovať v chladničke.





Musím povedať, že na druhý deň bola tortička tuším ešte lepšia, ako v deň, kedy sme ju robili. Takže odporúčam, skúste odolať a načať ju na druhý deň.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára