nedeľa 21. februára 2016

Klasika, ktorá neomrzí. Šišky.

Určite to poznáte. Klasické recepty, ktoré nás už omrzeli, načo ich robiť, veď to všetci poznáme. No práve! Možno si poviete, načo si vyrábať šišky doma, keď môžem zbehnúť do obchodu a rýchlo si nejakú kúpiť.

Ha, a to je práve ono! Recepty na šišky som vždy obchádzala a vlastne ani neviem prečo. Ale tento týždeň som si povedala a dosť a proste som šla do toho. A môžem sama za seba vyhlásiť, že to bolo rozhodnutie týždňa!

Voňavé, ešte teplé, krásne chrumkavé, človek sa nevie zastaviť a len by jedol a jedol a jedol...Ešte že sa mi predsa len podarilo sa stopnúť a nejakú si odložiť aj na druhý deň. A viete čo? Toto cesto chválim ešte viac, pretože na druhý deň boli stále krehké a vláčne a tuším ešte lepšie ako za čerstva.

No ale dosť bolo ospevovania, ak som vám narobila chute, dobre tomu tak, nech sa páči, pozrite si, čo všetko si treba nachystať a šup sa do prípravy...



pripravte si:
100ml vlažného mlieka
1/2 kocky čerstvého droždia
3 čajové lyžičky hnedého cukru
280g hladkej múky
trocha soli
60g mäkkého masla
4 žĺtky
2 čajové lyžičky kyslej smotany
olej na vyprážanie
hnedý cukor zmiešaný so škoricou na obaľovanie hotových šišiek
marhuľový džem

Na začiatok kvások. V telom mlieku rozmiešajte cukor a rozdrobte droždie. Na teplom mieste nechajte cca 10-15 minút oddychovať.


Medzitým si v miske zmiešajte múku, soľ, žĺtky, smotanu a na kúsky pokrájané maslo. Pridajte kvások a nechajte robotom spracovať do nelepivého cesta.



Takto pripravené cesto zakryte utierkou a na teplom mieste nechajte vykysnúť 45 minút.


Vykysnuté cesto si párkrát v ruke premieste na pracovnej doske. Vyvaľkajte si cca 1 cm hrubú placku, vykrajujte kolieska. Zakryte ich utierkou a nechajte podkysnúť ešte 15 minút.




Do hlbšieho hrnca si nalejte olej, nechajte riadne rozpáliť a dajte šišky vyprážať. Nechajte si dostatočné miesto medzi nimi, šišky naberú na objeme. Vyprážať stačí cca 1,5 minúty z každej strany do zlatista. Vyberajte dierovanou naberačkou a odkladajte na servítku.



Ešte horúce šišky obaľte v zmesi hnedého cukru a škorice a na vrch si dajte obľúbený džem.


No a to je vlastne všetko. Najviac času vám zaberie samotné kysnutie, ale prácnosť tu nieje extra vysoká, takže sa toho naozaj nemusíte báť.

Dve rady na záver. 
Čo so zvyšnými bielkami? Ja som si vyrobila snehové pusinky. Na 1 bielok dávam 50g práškového cukru a 50g kokosu. Hmotu dám na plech na pečenie a pri 160 stupňoch nechám piecť cca 25 minút do zlatista.

A čo sa týka zvyšného droždia, vyrobila som si slaný koláč. O pár dní vám ho zavesím na blog, odkaz vám sem potom prelinkujem. Pridávam sem naň odkaz.

Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára