nedeľa 4. marca 2012

Jogurtový chlebíček. So sušeným ovocím.

Tento víkend ušiel rýchlo. Tak ako každý. V sobotu bolo krásne, podarilo sa mi stretnúť aj takúto krásnu mačičku u nás na záhrade. Aj by som ju odfotila z bližšia, ale akosi, náš nebezpečný dunčo (rozumej náš domáci lenivý maznáčik), sa rozhodol, že sa vzchopí a odoženie ju. Ono totižto, pre vysvetlenie, do včerajšieho dňa to bol vždy on, kto pred mačkami utekal. Ale každý raz musíme dospieť. A tuším to prišlo aj na nášho Rickyho :-)


A k peknej sobote a lenivej nedeli patrí samozrejme aj dobrý koláč. Načali sme sa gaštanovým pyré a dorazili týmto jogurtovým chlebíčkom.

Čo treba:
200g polohrubej múky, 150g hladkej múky, 3ČL prášku do pečiva, 200g masla, 130g práškového cukru, 1 balíček vanilkového cukru, 4 vajcia (žĺtky a bielky zvlášť), 250g bieleho jogurtu, 100g sušeného ovocia( ja som dala sušené jablká, figy a datle).


Na začiatok som pokrájala všetko sušené ovocie na menšie kúsky a zaliala pár lyžicami rumu. A kľudne sa vám môže šmyknúť ruka. U mňa je to už pravidelnosť :-)


Pripravila som si do samostatnej misky múky a prášok do pečiva. Preosiala a spolu premiešala.
Zmäknuté maslo som vymiešala s práškovým a vanilkovým cukrom dopenista.


Postupne som zašľahala žĺtky a pridala som jogurt.


Nakoniec som pridala múky a vyšľahaný sneh z bielkov.


No a samozrejme sušené ovocie s rumom. Ktorý už krásne vsiakol a prevoňal ovocie.


Cestíčko som vyliala do chlebíčkovej formy, vymastenej a vysypanej múkou.


Pri 160 stupňoch som piekla koláčik/chlebíček cca 55 minút. Treba pozvoľna, cesto je vďaka jogurtu ťažšie a preto potrebuje trochu viac času.
Po upečení som ho vyklopila, nechala vychladnúť a studený pocukrovala práškovým a vanilkovým cukrom. Len tak trošku. Taká sladká bodka na záver :-)







2 komentáre:

  1. mnam! tak taketo chlebiky mam velmi rada a este ked sa smykne ruka s rumom... :) chut a vona nekonecne dobraaa :)))

    OdpovedaťOdstrániť