utorok 13. marca 2012

Talianska kuchyňa. Narodeninová.

Včerajšok bola pre mňa taká symbolika. Ako najlepšie osláviť narodeniny? V kuchyni. Ešte k tomu aj v talianskej. Nemohlo byť nič lepšie :-) Keď som videla, že škola varenia Chefparade má v kalendári kurzov 12.3. taliansku kuchyňu, voľba bola jasná.





V základnom menu sme mali domáce cestoviny, hríbovú a syrovú omáčku, rajčinové pesto a po menšej obmene tiramisu.




Na začiatok sme dostali pár teplých slov o organizácii eventu a potom sa mohlo začať variť. Na kurze nás bolo 6, takže to bola taká príjemná komorná atmosféra.


Začali sme cestovinami. 2 kg múky, špeciálnej na výrobu cestovín, sme zmiešali so 40 žltkami (!!!!). A keďže muži sa veľmi do miesenia cesta nemali, rada som sa pustila do tejto prácičky.



Odborník ma nakoniec vystriedal a mali sme krásne hladké cestíčko.




Priznám sa, nečakala som, že to bude až taká makačka. Tak ako všetko, aj toto bude chcieť cvik a dril hneď od začiatku, ale dúfam, že to zvládnem, túto komoditu by som si naozaj chcela vedieť pripravovať doma. K cestovinám sme si urobili tri omáčky.
4 druhy syra. Klasika, kt. nič nepokazíme. A vždy sa jej trochu doma zíde.



Hríbová. To je pre mňa to pravé orechové, resp. hríbové. Nič lepšie ani nemôže pre mňa byť. Keď sa stretne cestovina s hríbom, úspech je zaručený.



Rajčinové pesto zo sušených rajčín. To bola pre mňa novinka, do včerajška som sa kamošila len s bazalkovým pestom. Ale už teraz si viem predstaviť, čo všetko by sa s ním dalo porobiť :-)



No a samozrejme, keď už som si na začiatku cesto pekne pripravila, tak som sa musela podielať aj na výrobe samotných cestovín. A náramne ma to bavilo. Také zariadeníčko by som chcela aj domov, asi si urobím radosť jeho nákupom :-)







A mali sme aj úžasné ravioli plnené ricottou, sušenými paradajkami a baby špenátom. Nebíčko v papuľke. A aj keď hríbová omáčka je moja srdcovka, toto bolo naozaj úžasné. V jednoduchosti je krása, a toto je dôkaz.




Čo by to bol kurz bez sladkej bodky na záver. Sama sa chválim, pán kuchár mi dovolil pripraviť tiramisu. Takže dezertík bol sčasti v mojej réžií.
Trošku som ho upravila, dala som kúsky ananásu a kto si želal, dostal namiesto kakaa navrch škoricu.




Bolo super. Navyše som si mohla spraviť sama dezert, takže u mňa nieje o čom. Teším sa na ďalšie kurzy, už teraz viem, kt. určite navštívim :-) Teším sa :-)

7 komentárov:

  1. Teda, paradny kurz! ja by som tiez chcela taku masinku na cestoviny, raz som totizto robila ravioli, svalovica bola ista na dva dni...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzi, super. Tiez zaujimavy kurz. Hned by som si vsetky tie cestovinky dala. Mnaam. A DODATOCNE VSETKO NAJ K NARODENINKAM:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. lucka, mne nemusis hovorit, este vcera vecer som doma nastudeno(taku chut som na ne mala) jedla tie ravioli. fakt genialna vecicka. a dakujem :-)

    Maji, ja som nad tym rozmyslala, ze to skusim vyvalkat, ale potom som si uvedomila, ze sa namakam najskor na ceste a potom s valcekom...tudy cesta asi nevede ;-)trochu poguglim, kolko taka srandicka stoji...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak nechces kupovat taku srandicku..., urcite sa najde nejaky silny junak ktory ti to cesto pomoze "zlepit" a vyvalkat:)

      Odstrániť
  4. no, junak by sa nasiel urcite, ale myslim, ze az na konecnu spotrebu, kt. tiez urcite treba ;-)
    musim to poguglit, ak to nebude nejaka hory a doly rucajuca suma, rada do toho zainvestujem...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Musela to být bezva zábava - italská kuchyně je skvělá. Takové plněné špenátové raviolky jsem doma vyráběla, dokud jsem měla strojek na těsto. Ale dva strojky už se rozbily - velmi nekvalitní. Takže se dívám po dalším... :-) Krásné narozeniny :-)
    P.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja mam taliansku kuchynu rada pre jej lahkost, sviezost, mnohotvarnost, stale ta ma cim prekvapit, a hlavne rajciny, syr...to je moje :-)
      tie "cestovinovace" pozeram tiez, uz mam jeden vybraty, idem robit po rodine zbierku, kto prispeje, dostane cestovinu :-)
      dakujem krasne za prianie :-)

      Odstrániť