sobota 29. septembra 2012

Pumpkin víkend. Časť prvá. Polievka.

Doma sa mi v stredu zjavila tekvička hokkaido. Najskôr som netušila, čo s ňou vlastne spácham. Koláč?Polievku?Upiecť?
Ťýmto ďakujem Kubkovi B., ktorý mi posunul jeho recept na polievku. Začala som ale trochu gúgliť, čo by sa s tekvicami vo všeobecnosti ešte dalo urobiť a nakoniec som si dala na zoznam ešte dva receptíky, kt. chcem tento víkend urobiť. Ravioli od Donna Hay a tekvicový koláč s mascarpone na záver.
Urobím tento víkend takým jesenným, tekvicovým. Včera, t.j. piatok sme začali polievkou, dnes urobím domáce ravioli s ricottou a tekvicou a zajtra sa dorazíme koláčom.
Takže, nech sa páči, časť prvá, tekvicová polievka.

Čo treba:
600g tekvice (ošúpanej a pokrájanej na kocky)
600 ml zeleninového vývaru
šťava z 1/2 citróna
1 bobkový list
mletý muškátový oriešok
soľ, korenie
maslo
1 cibuľa
1 strúčik cesnaku
125ml sladkej smotany (použila som 30%)

Medzitým, ako sa varil zeleninov vývar, som ošúpala tekvicu a pokrájala ju na menšie kúsky.
Na masle som opražila cibulu a rozpučený cesnak (po ošúpanom cesnaku buchneš nožom, aby sa rozpučil, nie roztlačil). Po chvíľke som cesnak vybrala a pridala som kúsky tekvice.
Tekvicu som riadne premiešala, aby sa s cibuľkou spojila a chvíľu nechala opražiť. Pridala som zeleninový vývar, bobkový list, soľ, korenie, muškátový oriešok a citrónovú šťavu. Všetko som poriadne premiešala, aby sa chute začali spájať a nechala variť cca 30 minút, kým tekvica nezmäkla.
Keď bola tekvica mäkká (a byt zavalený nenormálnou vôňou), hrniec som odstavila z plameňa, vybrala bobkový list a mixérom som z toho celého urobila krásny krém.
Nakoniec som pridala smotanu a vrátila na oheň. Nechala som to tam len chvíľku, aby sa krém krásne spojil so smotanou.
Dva krajce tmavého chleba som pokrájala na menšie kúsky a na suchej panvici nechala "vyschnúť" na krutóny. Kúsok slaniny som pokrájala na menšie kúsky a na panvičke ju nechala opiecť.
A mohla som podávať. Polievka, krutóniky, slanina a trochu kyslej smotany. Rýchle, efektné, chutné a krásne voňavé.
Ešt raz ďakujem Jakubovi, keď budeš mať cestu do Bratislavy, si u mňa vítaný :-)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára