nedeľa 16. decembra 2012

Čokoládová bábovka. Strašne.

 
dopredu varujem, koláč je nebezpečne čokoládový :-)

čo treba:
220g hladkej múky
1/2 KL sódy bikarbóny
1 a 1/2 KL prášku do pečiva
100g horkej čokolády
4PL kakaa
2 PL mlieka
70ml oleja
1KL instatnej kávy
120ml čistého acidka
1 celé vajce
3 bielka
100g práškového cukru
trochu soli

Čokoládu som rozlámala na kúsky, pridala som mlieko a nechala roztopiť vo vodnom kúpeli. Roztopenú čokoládu som nechala vychladnúť.
Suché prísady (hladkú múku, sódu, prášok do pečiva, kakao, instatnú kávu) som zmiešala v samostatnej miske a tekuté suroviny (celé vajce, acidko) som tak isto zmiešala v samostatnej miske.
Bielka som vyšľahala na pevný sneh a postupne pridala práškový cukor.
Suchú zmes som zmiešala s tekutou do cesta, pridala som roztopenú čokoládu a nakoniec cukrový sneh.
Cesto som vyliala do vymastenej a múkou vysypanej formy na bábovku a pri 180 stupňoch som nechala piecť bábovku cca 35 minút.


Recept som našla na poľskom blogu Bayaderka.  Pozerala som na Pintereste fotky koláčov a nejako mi padol do oka. A aké sú rozdiely medzi mojou a Agniezskinou podobou čokoládovej babky?
- použila som o 40g menej cukru do bielkov
- použila som namiesto mliečnej čokolády čokoládu horkú (75%)
- nepiekla som ju 40 minút ale len cca 33-35
Čo sa cukru týka, to bolo správne rozhodnutie, babka (ako sa na poľskom blogu píše) by bola príliš sladká, tak isto aj čas pečenia, vybrala som ju v správnom momente. Ak by som ju nechala piecť dlhšie, bola by zbytočne suchá. Takto je akurát, voňavá a šťavnatá.


2 komentáre: