streda 15. januára 2014

Losos s kaparami.

Zisťujem, že mám celkom slušnú zbierku časopisov o varení. A tak som si povedala, že si ich upracem systematicky, a vždy vytiahnem na príslušný mesiac vhodné číslo. No a tak som si na začiatku mesiaca zobrala všetky januárové čísla, čo mám, či už z minulých rokov, alebo na tento rok a urobila si zoznam, čo chcem uvariť.
Jedným zo zoznamových receptov je aj tento losos. Trochu som si upravila základné suroviny, a šikovné jedlo na nedeľu bolo na svete...



čo treba
losos
citrón, kapary, šalvia, maslo
olivový olej, soľ, korenie

Žiadna veľká kulinária.
Na panvici som nechala rozohriať olivový olej, pridala som plátky lososa, ktoré som pár minút nechala opiecť z každej strany, osolila som ich a okorenila. Pridala som 2 čajové lyžičky kapár, pokrájaných 5 lístkov šalvie a cca 2 polievkové lyžice citrónovej šťavy a maslo. 
Maslo som nechala rozpustiť a vzniknutou šťavou som lososa prelievala. Kaparovo-citrónové maslo mu dodalo krásne na šťavnatosti. A to je vlastne hotovo.
Lososa som podávala s ľadovým šalátom a pečenými zemiakmi.


3 komentáre: