nedeľa 5. januára 2014

Banánový chlebíček.

Banánový chlebíček som vždy chcela skúsiť. A keďže sme úspešne vkročili do nového roka, ja si môžem už v prvých dňoch škrtnúť jeden varičský pokus z môjho zoznamu "toto musím vyskúšať". Navyše nám ostali z Vianoc už trochu viac hnedé banány, takže misia bola jasná...


čo treba na cesto:
125g masla izbovej teploty
140g hnedého cukru
1 polievková lyžica vanilkového extraktu
2 vajcia
4 stredne veľké rozmixované banány
225g hladkej múky
1 čajová lyžička prášku do pečiva
1 čajová lyžička sódy bikarbóny
1 čajová lyžička mletej škorice
70g posekaných orechov (vlašské orechy+mandle)
70g medu
100g posekanej horkej čokolády

čo treba na polevu:
125ml sladkej smotany
80g hnedého cukru
orechy

Maslo s cukrom som mixérom vyšľahala do peny. Mixérom som postupne prišľahala po jednom celom vajíčku. Potom išiel do cesta med a vanilkový extrakt. Pridala som rozmixované banány. 

Do misy som preosiala múku s práškom do pečiva, sódou bikarbónou a škoricou. A tiež som pridala postupne do základu cesta. Nakoniec ide do cesta čokoláda a orechy.
Posledné riadne premiešanie cesta, aby nikde neostal ani kúsok nezmiešanej múky, a cesto môže ísť do vymastenej chlebíčkovej formy.

Pri 160 stupňoch som chlebíček nechala piecť 75 minút. Dĺžka samozrejme záleží aj od výkonu rúry, v prípade potreby si ju môžete skrátiť. Ak máte pocit, že je chlebíček v strede ešte surový, ale na povrchu už tmavne, stačí ho prikryť alobalom a nechať ho dopiecť.
Po upečení som chlebíček vyklopila z formy a nechala ho úplne vychladnúť. 

Ako chlebíček chladol, vyrobila som mu ešte polevu. Hnedý cukor som nechala v hrnci skaramelizovať a priliala som sladkú smotanu. Zmes som miešala, kým sa z nej nestala hustá omáčka.
Polevou som preliala vychladnutý chlebíček, ktorý som ešte posypala posekanými mandľami.






2 komentáre:

  1. tvůj seznam se mi hned s prvním výtvorem začíná mooc líbit! miluju banánový chlebíčky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. priznavam, bola som trochu skepticka, ked som ho zacala robit. raz som jeden jedla, a ten uz bol prilis prebananovany, chut po bananoch, uz bola prilis silna.
      ale tento je ok, pomaha mu med, cokolada a orechy a aj tym je atypicky.

      Odstrániť