utorok 22. apríla 2014

Šalát s pečenou šunkou.

Cez Veľkú Noc nič nové tu na blogu nepribudlo. Dôvod je jednoduchý, cez sviatky sme si urobili doma veľké OFF a odišli sme z nášho mesta do prírody. Samozrejme nie až tak úplne do prírody, do stanu by ma nikto nedostal.
Šli sme na chatu do Terchovej a preto namiesto vypekania a vyvárania veľkonočných jedál sme sa chodili prechádzať, okúpať sa v Bešeňovej, na obed do reštaurácie Kozí vŕšok a nakoniec sme to zakončili sladkým ničnerobením. V nedeľu, s úplne čistou hlavou, sme sa vrátili do našej panelákovej džungle aj do našej rutiny. Ja do kuchyne, polovička k počítaču.
Návrat do kuchyne som oslávila zľahka- zeleninovým šalátom s pečenou schwarzwaldskou šunkou od Marcela Ihnačáka z projektu kuchyňa lidla...


čo treba:
hlávkový šalát
cherry rajčiny
uhorka
reďkovka
kyslejšie zelené jablko
zelené olivy
soľ, korenie, citrónová šťava, olivový olej
plátky schwarzwaldskej šunky
parmezán

Na plech som dala papier na pečenie, na papier som položila plátky šunky, prikryla papierom a zaťažila druhým plechom. Pri 200 stupňoch som šunku nechala piecť 10 minút. 
Šalát som natrhala, ostatnú zeleninu som pokrájala na kúsky, z jablka som vybrala jadrovník a tiež pokrájala.
Všetko som dala do jednej misky, osolila, okorenila, pridala olivový olej a citrónovú šťavu.
Na vrch som škabkou nastrúhala parmezán na hoblinky a pridala polámanú vychladnutú šunku.



Okrem toho som sa snažila urobiť aj koláče. Presne, správny výraz je snažila. Dva z troch skončili na moju lútosť v smetiach. Tak dobre to ale s nimi vyzeralo na začiatku...
Robila som aj vanilkovo citrónovú tortu s mascarpone, nafotená nieje, ale bude určite repríza, tak sa objaví potom aj tu na blogu.

No a nakoniec pár aj z výletu.





2 komentáre: