streda 4. júna 2014

Jahodový ošiaľ pokračuje.

Sľúbila som vám post v nedeľu. Viem, je streda. Dôvod bol prozaický, v nedeľu sme kade tade presúvali nábytok a podarilo sa nám prestrihnúť internetový káblik.
No a IT domácnosť bez internetu? Hotová pohroma! Nakoniec všetko dobre dopadlo, a sme online. No a tu už, nech sa páči, sľúbený recept na jahodovú roládu.
Varujem, treba schovať pred ostatnými, moja roláda sa nedočkala večera. Mužík sa ma len opýtal "čakáme dnes nejakú návštevu?" a keďže sme žiadnu nečakali, položil si tanier na kolená a decentne si okrajoval, až kým tanier neostal prázdny. Rada by som vám aj napísala, ako roláda chutila, ale akosi som si nestihla ani kúsok odložiť...



čo treba:
4 vajíčka, bielky a žĺtky oddelene
4 polievkové lyžice hnedého cukru
4 polievkové lyžice polohrubej múky
1 čajová lyžička prášku do pečiva
jahodový džem
čerstvé jahody

Žĺtky s cukrom som ručným mixérom vyšľahala do peny. Pridala som postupne múku zmiešanú s práškom do pečiva. Nakoniec som opatrne primiešala sneh z bielkov.
Plech som vystlala papierom na pečenie, vyliala som naň cesto, rovnomerne som ho rozotrela, a pri 175 stupňoch som nechala roládu piecť cca 13 minút.
Pripravila som si čistú utierku, ktorú som trochu prepláchla studenou vodou, vodu som z nej riadne vyžmýchala a rozprestrela na stôl.
Upečený korpus som preniesla na vlhkú utierku, obrátila tak, aby papier bol navrchu, rýchlo som ho z korpusu stiahla a utierku som spolu s roládou zatočila. V takomto stave som roládu nechala úplne vychladnúť.
Keď bol základ rolády úplne vychladnutý, rozmotala som ho a dala dole z neho utierku. V tomto kroku sa už naozaj nieje čoho báť, cesto je pružné a ohnuté, dá sa s ním krásne pracovať.
Na cesto som natrela džem, nasypala som pokrájané jahody a naspäť som zrolovala do rolády.
Navrch som len naliala bielu čokoládu a dala do chladničky stuhnúť. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára