nedeľa 8. júna 2014

Jahodové finále.

Tak a je to tu. Jahody v mojej kuchyni končia. Okrem pár receptov, ktoré ste tu už mohli vidieť, sme si robili smotanové pamlsky s piškótami. A robila som aj džem. Ostal Neostal mi ani jeden pohár, z neznámych príčin celý splesnivel. Spolieham sa ešte na marhule, urobím si zásoby aspoň z nich.
Na budúci týždeň máme cestovateľský víkend, ale potom sa chystám na malinovú a čerešňovú sezónu...


Penová jahodová torta
čo treba na korpus:
175g masla
100g hladkej pšeničnej múky
100g hladkej celozrnnej múky
60g hnedého cukru
čo treba na krém:
500g jahôd
7 plátkov želatíny
250g ricotty alebo tvarohu
120g hnedého cukru
250ml sladkej smotany
jahody a mäta na ozdobu

Studené maslo pokrájané na kúsky som zmiešala s múkami a cukrom a vypracovala hladké cesto.
Vystlala som ním tortovú formu, popichala vidličkou a pri 160 stupňoch som ho nechala piecť 25 minút do zlatohneda. Korpus som nechala úplne vychladnúť.

500g jahôd som rozmixovala na pyré a prepasírovala cez sitko. Pyré som zmiešala s tvarohom.
Sladkú smotanu som vyšľahala ručným mixérom na šľahačku.
Želatínu som na 10 minút namočila do studenej vody. Po 10 minútach som ju vyžmýchala a vo vodnom kúpeli nechala rozpustiť.
Do rozpustenej želatíny som pridala po lyžiciach základný krém. Keď som základ krému riadne vymiešala so želatínou, pridala som tam nakoniec šľahačku a všetko som vymiešala do krásneho ružového krému.

Krém som vyliala na upečené a vychladnuté cesto a nechala ho v chladničke cez noc stuhnúť.
Po oddýchnutí v chladničke cez noc krém stuhol. Tortu som pred podávaním ozdobila jahodami a mätou.

Interne som si ho nazvala "tortička pre princezné". Je krásne hodvábny, jemne sladký a ružový. Niesla som ho ako darček a koláč mal úspech.





Makovec s jahodami
čo treba:
200g hladkej pšeničnej múky
130 g hladkej celozrnnej múky
2 čajové lyžičky prášku do pečiva
130g hnedého cukru
2 polievkové lyžice vanilkového cukru
strúhaná kôra z polovice citróna
100ml oleja
3 celé vajíčka
150ml bieleho jogurtu
3-4 polievkové lyžice mletého maku
škorica, jahody, limoncello, vanilkový cukor

Najskôr suché suroviny- múky, cukor, vanilkový cukor, prášok do pečiva a mak som spolu premiešala v jednej miske.
V druhej miske som rozmixovala vajíčka, olej a jogurt.
V tretej miske som zmiešala pokrájané jahody s lyžičkou cukru a s 3 lyžicami limoncella.

Na cesto som zmiešala suché suroviny s mokrými. Cesto som vyliala do vymastenej tortovej formy. Na vrch som nasypala škoricu a jahody. Pri 175 stupňoch som nechala koláč piecť cca 55 minút do zlatohneda.

Tento koláč som robila dnes ráno, je to výsledok mojej nespavosti. Beriem to ale pozitívne, mali sme sladký pamlsok k raňajkám a vďaka škorici s jahodami parádne prevoňaný byt.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára