utorok 15. júla 2014

Marhuľové koláče. S drobenkou, s orechami a naopak.

Marhuľové koláče, ktoré som pripravila za posledné tri týždne.
Urobím to tak, že si vyberiem recepty s aktuálnym sezónnym ovocím, a potom idem pekne po poriadku a postupne ich všetky pripravím. Takže sa mi občas stane, že sa ku mne dostane výkrik/povzdych "jejda, zasa marhuľový...", ale aj tak zmizne rýchlosťou svetla....





Obrátený maslový koláč s marhuľami
čo treba:
150 ml mlieka
1 čajová lyžička vanilkového extraktu
260g hnedého cukru
3 celé vajcia
350g hladkej múky
1 prášok do pečiva
200g roztopeného vychladnutého masla
marhule
25g masla
3 polievkové lyžice hnedého cukru
mandľové lupienky

V miske som vypracovala drobenku z masla a cukru. Tortovú formu som vymastila a na dno som vysypala cukrovú drobenku. Na to som "rozhádzala" mandľové lupienky a na tento základ som naukladala na celé dno marhule reznou stranou nadol.
Mixérom som vyšľahala cukor s vajíčkami. Postupne som pridala mlieko a múku zmiešanú s práškom do pečiva. Nakoniec som pomaly prišľahala rozpustené maslo.
Cesto som vyliala na pripravenú tortovú formu a pri 160 stupňoch som koláč nechala piecť cca 80 minút.





Marhuľový koláč s orieškami
čo treba:
200g zmäknutého masla
170g hnedého cukru
4celé vajíčka
150g hladkej pšeničnej múky
150g hladkej celozrnnej múky
3 čajové lyžičky prášku do pečiva
nastrúhaná kôra z polovice citrónu
150g posekaných vlašských orechov

Maslo s cukrom som mixérom vyšľahala do peny. Pridala som vajíčka, múku zmiešanú s práškom do pečiva, štipku soli, citrónovú kôru a 100g nasekaných orechov.
Cesto som vyliala na vymazaný plech, rozložila som naň marhule reznou stranou hore, posypala som orechami a pri 175 stupňoch som nechala koláč piecť cca 30 minút.




Marhuľový koláč s jogurtom
čo treba:
200g rozpusteného masla
170g hnedého cukru
220g hladkej múky
1 prášok do pečiva
3 vajcia
mlieko
200ml vanilkového jogurtu
50g masla
4 lyžice cukru
mletá škorica

Cukor a vajíčka som mixérom vyšľahala do peny. Pridala som rozpustené maslo, múku a trochu mlieka. Všetko som vymiešala do cesta a vyliala som na plech. Pri 175 stupňoch som nechala piecť 25 minút.
Koláč som vytiahla z rúry, potrela som ho jogurtom, naukladala som nakrájané marhule, zasypala mrveničkou (maslo, cukor, škorica) a nechala som ho ešte dopiecť 20 minút.
(v týchto teplách skladujte koláč výhradne v chladničke).



1 komentár: