streda 14. januára 2015

Zeleninový nákyp.

Keď nám pripravujem jedlo na obed cez víkend, chcem sa s ním trošku viac vyhrať. (Vyhrať iba prenesene samozrejme, s jedlom hrať sa je zakázané.)
Pripravovala som grilované mäso a zeleninu a chcela som k nemu trošku inú prílohu, nie iba klasika, zemiaky alebo ryžu. Našla som tento zeleninový nákyp. 
Trošku som obmenila základné suroviny z pôvodného receptu a nakoniec sa z neho stala nielen vhodná príloha k obedu, ale aj šikovná večera na studeno so šalátom...




čo treba:
100g polenty
60g roztopeného masla
125g zeleniny (ja som kombinovala brokolicu so zeleným hráškom)
60g tvrdého kozieho syra
30g postrúhaného parmezánu+trocha na posypanie
80g kyslej smotany
100ml sladkej smotany
1 celé vajíčko
hrsť vlašských orechov
1 strúčik cesnaku, olivový olej

V miske som ponorným mixérom zmiešala celé vajíčko, obidve smotany, roztopené maslo.



Pridala som postrúhaný parmezán, na malé kúsky pokrájaný kozí syr, polentu. Pridala som soľ a čerstvo mleté čierne korenie.



Nakoniec som primiešala pokrájanú zeleninu a oriešky.



Cesto som vyliala do vymastenej formy na pečenie a pri 170 stupňoch som nechala nákyp piecť cca 30 minút. Potom som nákyp posypala strúhaným parmezánom a nechala zapiecť cca 15 minút do zlatohneda.



Tak, ako som spomínala vyššie, nákyp sme mali ku grilovaným kuracím prsiam. V sobotu večer som mäso naložila do marinády zloženej z olivového oleja, medu a citrónu a na druhý deň som opekala na elektrickom grile. K tomu som ešte ogrilovala cuketu a šampióny. Pokrájali sme si hlávkový šalát a pár rajčín a úžasný obed bol na stole.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára